Sunday 28 January 2018

Retsept: Sunday brownies

9 hariliku muffinivormi suuruse brownie jaoks läheb vaja:

250 g küpsetusšokolaadi
1 tl vaniljesuhkrut
150 g võid
3 muna
150 g suhkrut
60 g jahu
näpuotsaga soola
(pähkleid, mandleid)

C oli jõulude ja aastavahetuse vahel üksinda puhkusel ja otsustas ühel päeval täiesti iseseisvalt brownies'id küpsetada. Ma tulin töölt koju, astusin uksest sisse ja tundsin esimese asjana, et maja on mingit eriti head koogilõhna täis. Olin kergelt hämmingus. Sest kes siin ometi niimoodi suvalisel kolmapäeval küpsetamas käib? 
Olgugi, et C teeb väga hästi süüa, siis magustoidud on siiani ikka umbes sajaprotsendiliselt minu rida olnud. Või siis kondiitriäri oma. Ma olen üpris kindel, et ma olen teda enne seda vaid ühe korra näinud kooki küpsetamas. (Mitu aastat tagasi tegi ta mu vanematele traditsioonilist prantsuse jõulukooki, bûche de noël'i. Ja pannkookide küpsetamine ei lähe arvesse, sest crêpes'e oskavad siin kõik teha.)
Aga need brownie'd olid tol päeval ülihead ja mu poolest oleks ta võinud puhkusele jäädagi. 
Sellest ajast peale on ta paar korda veel täitsa omal algatusel brownie'd ahju pannud. Ja ma üldse ei kurda. Jagan hoopis ta retsepti siin ka. 

Brownie retsepte on hästi palju aga neid kõiki on tavaliselt imelihtne kokku segada. Ettevalmistusteks kulub umbes 20 minutit, misjärel läheb kook umbes 15 minutiks ahju ja voilà, ongi valmis. Kraanikaussi tekib küll üsna mitu musta kaussi aga ei midagi katastroofilist. Õnnestunud brownie on pealt mõnusalt krõbe ja küpse aga jääb seest õige pisut niiske. Ja nende juurde sobib imehästi crème anglaise või üks vaniljejäätise pall. 

 Murra šokolaad tükkideks ja lõika või kuubikuteks. Sulata šokolaad ja või veevannil ühtlaseks massiks. Või tee nagu C- pane šokolaad ja või minutiks-kaheks mikrolaineahju. Tema sõnul teeb see kogu sulatustöö täpselt sama hästi ära. Seejärel vispelda munad ja suhkur heledaks vahuks. Lisa muna-suhkru vahule jahu, vaniljesuhkur, näpuotsatäis soola ja sulanud šokolaadi-või mass. Soovi korral võid segule seejärel lisada ka oma lemmikpähkleid- hakitud mandleid, sarapuupähkleid, kreeka pähkleid... Neid, mida parasjagu kapis leidub. Sega segu hästi läbi.
Eelsoojenda ahi 180 kraadini. Tõsta brownie taigen eelnevalt võiga määritud muffinivormidesse ja lase umbes 15 minutit ahjus küpseda.  Ja ongi valmis. 
Happy Sunday!
Bisous

No comments:

Post a Comment