Saturday 27 January 2018

DIY: Painting kitchen chairs ehk mul on uus värviprojekt!

Ma olin siin vahepeal nädal aega üksinda kodus, sest C oli Pariisis messil. Mul on juba tavaks saanud, et selleks ajaks leian ma omale mõne toreda (enamasti home decor) projekti. Sel aastal võtsin plaaniks sel ajal söögilaua toolid üle värvida. See tundus selline paraja keerukuse ja pikkusega projekt, millega ühte nädalavahetust ja mõningaid tööpäeva õhtuid saaks mõnusalt ära sisustada. C ei ole nagunii just kõige suurem sõber DIY-projektidega aga mulle sobivad need seevastu ülihästi.

Neli söögilaua ääres seisvat tooli olid mul juba mitu kuud pinnuks silmas olnud. Need kummitasid mind peaaegu täpselt nii tüütult, et igal hommikul kui kööki läksin ja toole nägin, mõtlesin, et nad on ikka täiesti valet värvi. Aga kaua sa ikka niiviisi elad. Kui ma omale mingi idee pähe võtan, siis ega ma enne ei jäta, kui oma tahtmise saan. Mõned väidavad, et see pärineb mu emalt.😊

Söögilaua vahetasime eelmise aasta oktoobris välja (võid sellest lugeda SIIT) aga toolid otsustasime esialgu jätta alles vanast komplektist. Et meil oli siis ja on ikka veel parasjagu muid suuremaid ja olulisemaid väljaminekuid, siis lükkasime uute toolide ostu natuke kaugemasse tulevikku. Tahaks ilusa söögilaua kõrvale ka väärilisi toole aga kes oleks võinud arvata, et ka üks üsna tavaline tool maksab keskmiselt ikka kolmekohalise summa. No ja kuna meil oleks neid vaja vähemalt kuus.... 

Ma ei teagi enam, kust ma selle idee sain aga ühel hetkel ma teadsin, et vanad toolid tuleb lihtsalt üle värvida ja mu tüütu kummitus kaobki ära. 
Alustasin oma DIY projekti sellest, et lugesin läbi hunniku artikleid sellest, kuidas üleüldse mööblit värvida. How to paint furniture? The 5 biggest mistakes you make. Best tips for beginners. Why is priming before painting important? Jne. Jne. See oli mu täitsa esimene katsetus ja ega ma eriti täpselt teadnud, mida ja kuidas teha tuleb. Milliste omadustega värvi toolidele valida? Mis on primer ja milline on hea primer? Milleks seda üldse vaja on? Liivapaberiga lihvimine on vajalik või mitte? Ja. Nii. Edasi. 
Lugesin läbi hästi palju sarnaseid DIY projektide kirjeldusi, nii sellest- kuidas värvida ja sellest- kuidas mitte värvida. Need viimased olid kusjuures ehk kasulikumadki kui esimesed. Teiste vigadest on vahest palju parem õppida. 

Pea kõikidest loetud kogemustest ja õpetustest jäi mulle meelde manitsus, et värvida tuleb nii, et pintslitõmbeid näha ei jääks. Pidavat olema kõikide mööbliülevärvijate kõige silmatorkavam ja häbiväärsem apsakas, millele DIY maailmas natuke viltu vaadatakse. Läksin selle jutu peale ehituspoodi ja ostsin omale kõige väiksema müügiloleva värvirulli. Minu toolidele ei jäänud mitte ühtki pintslitõmmet ja rulliga oli ülimugav isegi kõiki kaldservi värvida. Rääkimata siis istmeosast ja põhjast ja seljatoest. Miks keegi üldse pintsliga värvib, ma ei saanudki aru.

Värvi lasime segada kokku täpselt samas toonis kui söögilaua jalad said tehtud. Lihtsalt sellepärast, et mu kõhutunne ütles, et nii jääb hästi. Tulemus sai täpselt selline nagu ma oma peas ette kujutasin. Tead, vahel ei ole reaalsus sugugi nii hea kui mu peakeses kuude-viisi keerlev idee aga seekord jäid need toolid küll täpselt sellised nagu ma tahtsin ja ette kujutasin. Happy!

Kõige aeganõudvam osa oli toolide värvieelne lihvimine. Saatsin C Pariisi ja tegin esimeseks õhtuks plaani, et lihvin liivapaberiga käsitsi ja teen neli tooli kohe korraga ära. Hahahaaa, algaja. Tegelikult vahetasin liivapaberitüki pärast esimese tooli esimest kümmet minutit lihvimismasina vastu ja ei suutnud pärast kuidagi oma rõõmu varjata, et keegi on nii imelise masina leiutanud nagu seda on lihvimismasin. Ja et meil oli kunagi mõistust üks selline omale muretseda. Milline uskumatu õnn. Happy dance! 
Isegi masinaga kulus ühe tooli lihvimiseks 50 minutit, nii et mu esialgsest plaanist kõik esimese õhtuga ära teha... võid isegi aimata, et sellest ei tulnud kohe mitte midagi välja. 
Lisaks on lihvimine üks jubedalt tolmune töö, nii et järgmisel korral kolin selle kindlasti garaažist õue terrassile. Sel nädalal loomulikult sadas iga päev, nii et mul ei olnud väga muud valikut kui garaažis toimetada. Ühe õhtu sellest üksi oldud nädalast veetsin lõpuks lihtsalt garaaži puhastades, sest absoluutselt kõik, mis seal oli, mattus üldse mitte väikese tolmukihi alla. 

Primer'it tuli välja, et ei olnudki vaja, sest ehituspoes segati meile kokku selline värv, milles see juba sees oli. Muidu tuleb seda enne värvimist peale kanda selleks, et uus värv mööbli pinnaga paremini haakuks. Et paremini katta vana puidutooni ja selle ebaühtlusi ning kulumisjälgi. Ja selleks, et uue värvi tooni paremini esile tuua ning võib-olla ka ühe kihiga hakkama saada. 
Minu värv jäi vist muuhulgas ka tänu üsna põhjalikule lihvimisele täitsa hästi pinna külge kinni aga ühest kihist ei piisanud kindlasti. Kui kaua ja kui hästi uus värv peal püsib, seda näitab nüüd aeg. 
Vana tool versus Uus tool
Väike sneak peak uuest söögilaua komplektist. Rohkem pilte näitan järgmises postituses.
Bisous

No comments:

Post a Comment