Wednesday 5 December 2018

Lumehelbeke tasa, tasa...(DIY: Crochet snowflakes)

... ei lange aknale.
Ei liugle, ei keerle, ei potsata. Pole kuulnud, pole näinud.
 Ühesõnaga, aknast välja ei tasu siin väga vaadata, kui mingitki jõulumeeleolu tahaks tunda. Ikka veel on selline kolehall vihmane oktoobrikuu olemine nagu ma eelmisel nädalal kirjutasin. Hästi masendav. Või tegelikult ei ole ka. Detsember ja pühadeootus ja kõik muu sinna juurde kuuluv... Kes see ikka pidevalt ilma üle vingub? Halva ilmaga on lihtsalt hästi lihtne blogipostitust alustada.
Selle nädala lõpus ja järgmise nädala alguses võib olla, et siia ilmub foto pealkirjaga "esimene lumi" või "talverõõmud" või mõni muu hästi laialtlevinud # aga hinge kinni pidades ei tasu seda nüüd ootama jääda.

No ja kui lund ei saja, aga talveigatsus kummitab ikka kuklas, siis tuleb lumehelbed ise valmis meisterdada ja akna ette riputada. Siis ei paista kole sisse.

Ma olen neid lumehelbemotiive vist igal aastal heegeldanud. Küllap oled siingi näinud. Eelmisel ja üleeelmisel aastal olid nad mul kuuse- ja lauakaunistuseks. Sel aastal ripuvad kõikide tubade akende ees.

Internet, eriti pinterest, on täis motiivide skeeme ja kui heegeldamise põhivõtted on selged, ei ole nende heegeldamine mingi suur kunst. Enamasti koosnevad nad vaid kahest-kolmest põhilisest silmusest ja sambast. Vaja läheb ainult võrdlemisi peenikest heegelnõela (mina kasutasin suurust 1.5) ja puuvillast niiti. Ja pärast on väga soovitatav nad nööpnõeltega vormi venitada ja läbi õhukese puuvillase riide üle triikida. Mõni soovitab ära ka tärgeldada aga see on seni mu jaoks liialt tüütu ettevõtmisena tundunud. Ilusti virna laotult ja karpi pakendatult püsivad nad aastaid samas vormis ka ainult triikimisega.
Sel aastal, täpsemalt siis eelmisel nädalavahetusel- sel ajal kui C lõunauinakuid tegi, heegeldasin vist kokku 7 uut lumehelbekest. Mõned juba tuttavad kujud ja paar täitsa uut ka. Nagu näiteks see ülemise pildi esimene lumehelves. See võttis teistest jupikese rohkem aega, sest välimine serv on tal hästi hästi tihe aga mulle tohutult meeldib ta kuju. Tundub nagu võiks olla täitsa päris.

 Algselt oli mul plaan uued lumehelbed kuusele kaunistuseks jätta aga kuna kahe toa aknad said endale eelmiste aastate lumehelbed, siis tundus paslik ka kolmanda toa aknad samas stiilis teha. Kuusele tuleb nüüd midagi uut välja mõelda.
ps: Seda, kuidas nad akende ees ripuvad, näitan nädala lõpus. 
Bisous

No comments:

Post a Comment