Saturday 23 March 2019

Suvised puhkuseplaanid 2019

Eile kirjutasin aiaplaanidest, täna räägin sulle hoopis teistpidi mõnusatest plaanidest- meie selleaastasest suvepuhkusest. 

Me mõlemad töötame sellises kohas, kus on suuresti fikseeritud puhkused. See tähendab seda, et C-l on suvel neli ja mul kolm nädalat puhkust. Õnneks-õnneks on nad meil ühel ajal, sest töötame mõlemad tekstiilisektoris. 
Prantsusmaal on erasektoris töötaval inimesel (erinevalt nt õpetajatest, kellel on iga kahe kuu tagant koolivaheaeg) 5 nädalat puhkust aastas ja iga firma otsustab ise, millal ja kuidas nende nädalate kasutamine aset leiab. Minul on nagu öeldud suvel kolm nädalat kollektiivpuhkust + kaks nädalat, millal ise soovin. C firmas on suvel neli nädalat kollektiivpuhkust ja 1 nädal kollektiivpuhkust jõulude ajal. See tähendab seda, et tal muul ajal aastast ei olegi tegelikult võimalik kuhugi minna, mis on mu meelest natuke ebamugav aga midagi pole parata. Mulle meeldib minu praeguse firma lahendus natuke rohkem, sest mul on ikkagi võimalik kahte nädalat ükskõik millal kasutada. 

Suviste reisiplaanide tegemisel lähtusime lühemast ehk siis minu kolmest nädalast. C neljandal nädalal tulevad meie juurde ta ema-isa ning onu ja tädi ja veedavad siis temaga aega, sel ajal kui mina tagasi tööl olen. Nad käivad siin igal aastal nii puhkamas, et rendivad meie läheduses külalistemaja ja enamasti käivad päeviti ise ringi ning me õhtustame alati meie või nende juures koos. 

Aga tagasi puhkuseplaanide juurde. Meil on kolm nädalat, millest ühe veedame me Eestis (tsau sõbrad), ühe oleme kodus ja ühe puhkame Senegalis. 

Eestis käik on iga-aastane pere- ja sõprade nägemise reis. Seekord suure tõenäosusega trajetooril Pariis-Tallinn, Tallinn-Pariis ja nagu ikka plaaniga kõiki lähedasi vähemalt korra näha ja kallistada. Ma mõtlen, et sel korral võiksid kõik korraga ühel õhtul kokku tulla, et jääksid ära igakordsed õhtute jagamised ja hullumeelselt tiheda graafikuga päevad. Teeks ühe või kaks suurt ja pikka pidu ning saaks kõigiga korraga muljetada. Aga seda on maa ja ilm aega veel planeerida. Me ei tea täna mu puhkuse täpseid kuupäevigi. 

Erinevalt Eestisse tulekust, on Senegali reis meie jaoks aga mitmet pidi uudne ja teistsugune ja natuke eksootiline ka. Otsustasime sel aastal esimest korda minna reisile läbi reisiagentuuri. 
C käis mitu nädalat tagasi kõigepealt üksinda pakkumisi uurimas (siis kui mina olin minipuhkusel Brüsselis) ja tassis koju igast agentuurist pakse raskeid katalooge, kõikvõimalike eksootiliste ja vähemeksootiliste sihtkohtadega. 
Need kataloogid vallutasid nädalateks meie söögilaua (hea, et too sai ikka pikk ja lai) ning üsna algusest peale jäid sõelale kaks sihtkohta- Madeira ja Senegal. Ma kuskil juba varasemalt kirjutasin, et meie puhkusereise paneb enamasti kokku C, tal on lihtsalt rohkem nutti selliste asjade peale. Nii tegi ka seekord tema suure eeltöö ja uurimise ära ning valis need kaks sihtkohta välja. Minu ülesandeks jäi ja-jah öelda.

Meid piiras hästi palju 7-päevane ajapiirang, sest pikemalt ei oleks me hästi kolme nädala sisse kõiki oma reise ja plaane mahutanud. Seetõttu jäid ära kõik kaugemad ja suure ajavahe ning pika lennureisiga sihtkohad nagu Roheneemesaared, Antillid, Sri Lanka, La Reunion, Seyshelles, Mehhiko jne...
Kogu Vahemere-äärne jäi samuti välja, sest sel perioodil, mil meil on puhkus... on ka kogu ülejäänud Euroopal puhkus ja kuhu kõik lähevad? Loomulikult Vahemere äärde. Korsika, Kreeta, Kreeka, Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania rannikualad.... Ülerahvastatud hotellid, rannad, restoranid, laevad ja muuseumid ei mahu kuidagi moodi meie ettekujutusse mõnusast puhkusest. 

Senegal tundus aga reisisihtkohana midagi hoopis teistsugust, kui me oleme harjunud. Alustades juba sellest, et kumbki meist pole varem Aafrika mandril käinud. 
Lisaks ei ole me kunagi sellises hotellipaketis elanud-olnud, kus kõik on hinnas- lennud edasi-tagasi, transfeer lennujaamast hotelli, absoluutselt kõik söögid ja joogid... Mäletad, kuidas me eelmisel aastal suvel Norras telgis magasime ja kämpinguköögis supermarketist ostetud vorstikesi praadisime? Või kuidas me ühel eelneval puhkusel kümne päevaga lõuna-prantsusmaal 3000 kilomeetrit läbi sõitsime?
 7 päeva hotelli basseini ääres veeta, on meie jaoks midagi täiesti uut.
Paljud meie tutvuskonnast ainult sellistel reisidel käivadki aga me pole kunagi nii puhanud. Ega võib-olla me ei oskagi aga võib-olla hoopis pärast kuidagi muud moodi ei tahagi. Kui ei proovi, ega siis ei saa teada ka. Nii et me nüüd katsetame Senegalis. Selles hotellis, mida näed siinsetel piltidel. Cool, kas pole? 
Ma mõtlen, et ehk kirjutan ühel päeval siin Senegalist natuke pikemalt, sest olen nüüd, kui reis on ostetud, selle kohta palju lugenud. Minu jaoks ikka suhteliselt tundmatu riik ja reisisihtkoht. Mida sina Senegalist tead? Või teada tahaksid?


 Bisous

No comments:

Post a Comment