Monday 15 April 2019

100 meetrit peenraääri

Meil on käsil aiaprojekt järjekorranumbriga 25986....

Veel mõned nädalad tagasi olin ma täiesti veendunud, et sellel aastal suuri aiatöid meil plaanis pole, sest need kõige töömahukamad ja hädavajalikumad said meil eelmisel ja üleeelmisel aastal tehtud.
Nautisin siin ükspäev isegi laisklemist samal ajal kui aknast paistsid igast kaarest tööd rassivad naabrid. Üks külvas muru, teine istutas hekki... Muigasin omaaette, et näe, meil need tööd kõik juba tehtud ja olin meiega ikka üsna rahul. Istusin diivanile tagasi ja lugesin oma raamatut edasi.

Aga nagu ikka. Oma majas ja oma aias on a-la-ti midagi teha ja suured plaanid saavad alguse vaid ühest ainsast hetkest, lausest, mõttevahetusest. Ja meie puhul järgneb sellele üsna tihti ka lumepalli efekt. Ehk siis millestki üsna kiirest ja lihtsast saab ikka kuidagi Ettevõtmine, suure algustähega. 

Kõik sai alguse minu üsna tagasihoidlikust soovist teha terrassi kõrvale istutatud neljale põõsale piire ümber.

Muruniidukiga on maru tüütu ja ebamugav ja lihtsalt halb ümber põõsaste ukerdada, kui neid midagi ei piira. Nad on meil alles pisi-pisid ja ma olen ühele sellise ukerdamise käigus kogemata peale astunudki, õnneks jäid kõik ikka ellu. Samas on mõne piirde puhul- nagu näiteks meie peopesa suuruste vaba vormiga kivide- kõrvalt niitmine samuti suur ebameeldivus. Igatahes. Mul oli plaan. Ma tahtsin oma kahe roosi ja kahe hibiskuse ümber mingisuguse konkreetse piirde laduda. Ja tegelikult ühe 10 meetrise heki ette ka. Et saaks heki aluse multšiga katta ja kogu olemise natuke viisakamaks muuta.

Heki pikemaks küljeks mõõtsin 10 + kaks 1,4 meetrist serva ning terrassi iga põõsa ümber oleks kulunud umbes kaks meetrit kive. Kokku  umbes 20 meetrit serva, mis tundus mulle mõnusa tööpäevajärgse nokitsemisena. Mul oli ilus lihtne plaan.

Selle võib nüüd ära unustada.

Eelmisel laupäeval käisime paaris poes kive vaatama. Ma isegi ei kujutanud alguses väga ette milline see piire peab täpselt olema, nii et alustasime tavalistest kividest. Tahtsin, et oleksid sirged servad, mille äärest on hea niita.

Ma jumaldan korrektseid peenraservi. Milline tugev tundepuhang, eks, aga päriselt ka. Mu erilised lemmikud on need, millel kaugelt vaadates igasugused piirded üleüldse puuduvad. Nagu nendel alumistel piltidel näiteks. Kunagi tulevikus saavad kõik mu peenraservad olema sellised:
Aiandis ja ehitusmaterjalide poes leidsime, et ühe hariliku kivi eest küsitakse ebanormaalselt palju raha. Peopesasuuruse suvalise vormiga kivi eest tahetakse siin igal pool saada vähemalt 1 euro. Ma saan terve baguette'i selle raha eest. Mõtle, kui palju mul neid üheeuroseid on vaja ritta laduda, et meeter kokku saada. Rääkimata siis kahekümnest meetrist.
Tulime poodidest tühjade kätega tagasi ja vaatasime hoopis pinterestis natuke ringi. 

Ehitusmaterjalide salongist, kust on pärit meie majaesise allee kiviplaadid, leidsime 10x20 cm kivid, mille esimene otstarve on justnimelt taolisi alleesid moodustada. Need on oma olemuselt nagu telliskivid aga mitte nii paksud ja tumehalli värvi. Pinterestis oli palju näiteid sellest, kuidas sarnastest kividest saab täitsa ilusaid peenra servi laduda. Idee on nad kaevata maa sisse, nii et oleks lihtne muruniidukiga manööverdada ja peenarde serv jääks kohe ilus ja puhas.

Küsisime kivide hinda ja pidime seda kuuldes rõõmust lakke hüppama. Me tegelikult vist ei lasknudki klienditeenidajal oma lauset lõpetada, kui mõlemad juba hüüdsime: "need me võtame". 
Ruutmeetri hind oli 15, mis tegi ühe 10x20cm suuruse kivi hinnaks u 29 senti. 

Olime oma leiu üle superõõmsad. Tulime koju, jalutasime aias ringi ja mõtlesime, et kui juba tegemiseks läheb ja kuna need põhimõtteliselt ei maksa midagi, mis oleks, kui teeks selle serva ka.. ja selle peenra oma seal ka... ja ehk seal ikka ka....

Õige pea oli siililegi selge, et me tellime terve euroaluse täie neid kive ja vahetame peenraservad välja umbes igal pool. Jõudsime oma mõõtmiste ja arvutamistega niikaugele, et vähemalt 51 meetrit tuleb kokku. Aga kuna umbes pooled servad jäid mõõtmata, siis võib arvata, et kokku tuleb hoopis pigem nagu sada meetrit peenraservi...

Järgmisel nädalavahetusel on pühad. Ja esmaspäev on vaba päev. Ausalt, ma eelistan praegu munade värvimise asemel iga kell peenraservi laduda. Peab ainult paluma lihavõttejänest, et ta hunniku šokolaadi mõne põõsa alla jätaks. Sellest tuleb ainult õige pisut mahukam töö, kui ma alguses planeerisin. 

Bisous  

No comments:

Post a Comment