Thursday, 28 November 2019

Allahindlused prantsuse moodi

Lugesin just blogiarhiivist, et eelmisel aastal oli täpselt sama jama. Oleksin võinud vanduda, et sel aastal on asi tunduvalt hullem. Aga tuleb välja, et nii nagu eelmisel aastalgi, ei kesta musta reede allahindlused siin mitte ainult üht reedest päeva, äärmisel juhul ühte pikka nädalavahetust, vaid neid jagub hoopis terveks lõputuna näivaks nädalaks.

Alates sellest esmaspäevast on vist enamik brände teinud juba allahindlusi ja mis kõige hullem- teinud nendele allahindlustele ka ohtralt reklaami, mis on vallutanud kõik meediakanalid, sotsmeediakanalid ja kommunikatsioonivahendid- telefoni, meiliboxi, ja siin loomulikult ka kõige harilikuma postkasti. Karta on, et kogu see trall kestab kuni esmaspäevani, mil on ju tegelikult järjekordne suur ostlemise päev- cyber monday.

Ma ei tea, kui laialt see viimane Eestis levinud on aga üldjoontes on tegemist vaid internetipoodide allahindluskampaaniaga, mil üritatake maha müüa neid tooteid, mida mustal reedel ei õnnestunud, loomulikult veelgi suuremate soodustustega. Cyber Monday'l tehakse pigem allahindlusi kõikvõimalikele elektroonika ja tehnoloogiavidinatele, aga paljud moe-, ilu- ja sisustusbrändid kasutavad ka veel võimalust, et ikka võimalikult paljust kaubast lahti saada. Seda esmaspäeva peetakse siin muide pühadehooaja (online)shoppamise alguskuupäevaks. Mis tähendab seda, et alates teisipäevast algavad jõulushoppingu (reklaami)kampaaniad. Juhhhuuu, elagu pühadehooaeg!

Mind ajendas seda postitust kirjutama üks paar päeva tagasi sotsiaalmeedias nähtud postitus sellest, kuidas Eestis jäävad musta reede soodustused enamasti 20%-30% juurde ja suuremaid allahindlusprotsente tuleb väga hoolega otsida. Läksin seepeale huvi pärast paari siinse suurema brändi kodukale, et uurida, millega siin poodlema kutsutakse. Ütleks, et siin ei ole vaja ei luupi ega prille, et suuri allahindlusprotsente üles leida.

Ülemiste keskuse kodulehel on ilusti välja toodud kõikide nende keskuses asuvate ja kampaanias osalevate poodide pakkumised ja kõige populaarsem silt on seal "kogu kaup -20%" Leidub ka -25% ja -30% aga päris palju piiranguid torkab ka silma. Nagu näiteks "va teksapüksid", "ainult mustad tooted" või "vaid ülerõivad" jne. Paaris kohas torkas silma ka -40% aga üle selle polnud peaaegu midagi.

Siinses tuntuimas kosmeetikapoes Sephoras on kõik parfüümid ja kinkekomplektid -30% , lisaks soodushinnad valitud kosmeetikabrändide kõikidele toodetele. Mitu rõivabrändi teeb pakkumist- osta kaks toodet, saad kolmanda tasuta. Kingapoes on allahindlus kuni -50%. Suures online sisustuskaubamajas on allahindlusi kuni -60%. Valik Pandora ehteid on -20%, Desenio postrid on kõik -40%. Elektroonikapoes on telefonid ja sülearvutid kuni poole odavamad, videomängud ja konsoolid -75%, fotokaamerad ja droonid kuni -60%, robottolmuimejad ja köögikombainid -40%, kõlarid ja kõrvaklapid kuni -60%, telekad -300 euri, dysoni tolmuimeja -100euri... Jne.
Mulle tundub, et siinsed kaupmehed teevad tunduvalt suuremate numbritega pakkumisi. Ma ei viitsinud süveneda, kui paljud tooted olid -75% soodustusega aga ma julgen pakkuda, et neid oli rohkem kui üks, sest vastasel juhul hakkaks prantslane ilmselt kaupmeest pettuses süüdistama, kaupluse eest protsestiaktsioone korraldama ja kogu asi lõpeks nii või teisiti kellegi pankrotiga.

Black Friday'l ei ole Prantsusmaal üldse mitte pikk ajalugu. Esmalt võttis selle ameeriklastelt üle Amazon ja siis 2013-2014 järgnesid prantsuse päris poed nagu Auchan, Fnac, Darty, Casino jne. Nüüd räägitakse vaikselt juba ka musta reede hääbumisest, juhul kui keegi peaks Euroopasse tooma hiinlaste Singles Day, mis on samuti novembrikuine allahindluskampaania. 

Eelmine kord juba kirjutasin, et meil ei ole plaanis midagi selle kampaania raames endale soetada. Tegelikult ma muidugi ei tea- võib-olla ostab üks siin homme usinasti jõulukingitusi. Mingi väga suur osa prantslasi pidavat just nüüd kogu oma jõulukingituste eelarve ära kulutama. C jõulukingitused ei ole mitte ükski kuskil soodukaga, nii et ma võin vabalt oma ostlemise viimasele päevale jätta. Kuigi koju tahaks veel mõnda asja, ei ole need hetkel eriti suured prioriteedid ja kuna ma pole viitsinud mingit eeltööd ka teha, siis jäävad need ostud jaanuarikuiseid alesid ootama. Mis ei ole tegelikult ju ka enam üldse kaugel.

Ja need meeldivad mulle kusjuures ka hulga rohkem, põhjuseid on päris mitu. Esiteks tehakse siis oluliselt vähem reklaami ja see on tunduvalt vähem agressiivsem; allahindluste periood on palju pikem, nii on aega rahulikult käia mitu korda asju vaatamas ja proovimas (ma ei osta peaaegu mitte kunagi midagi esimesel korral ära- muidugi on nii võimalus ka asjadest ilma jääda, aga mu moto on, et ju see siis ei olnud mulle mõeldud, kui ma seda pärast paaripäevast mõtlemisaega enam riiulilt ei leia); võimalus leida päriselt vajalikku asja hea hinnaga on ka palju suurem, sest jaanuaris on allahinnatud kaubavalik tunduvalt laiem.

Meid ootavad nädalavahetusel valged seinad ja värvipott. Kõigile, kes plaanivad järgnevatel päevadel aga oma vaba aja poodides veeta, soovin ma palju kainet mõistust!

Bisous

No comments:

Post a Comment