Sunday 13 December 2020

DIY: Jõulupärg

 Tänase kolmanda advendi jõuluaktsioon oli meie kodus jõulupärja tegemine. Minu päralt oli pärja meisterdamine ja C mõtles välja süsteemi, kuidas see meie esiuksele nii riputada, et ei oleks vaja uue ukse sisse naela lüüa.

Oma pärja tegemiseks otsisin kodustest varudest välja ühe eelmisel aastal jõuludeks ostetud metallist rõnga, diameetriga 20 cm vist ja jupi peenikest traati. Metsast tõin kuuseoksad ja lillepoest sain eukalüptioksad ja imepisikeste valgete õitega lilled. Ei ole kipslill. Alguses tahtsin kipslille aga kuna neil polnud parasjagu, ja ma ei viitsinud linna teises servas asuvasse teise lillepoodi minna, siis sain asemele midagi muud, mille nime ma kahjuks ei mäleta enam aga mis sobis sinna täpselt niisama hästi kui kipslill. Lillepoes kulutasin 5 eurot ja see oli ka mu ainuke otsene kulu selle pärja tegemiseks. Puidust kuusekäbimotiivid ostsin mitu nädalat tagasi kingipakkide kaunistamiseks aga kuna mul jäi neid kaks tükki üle, siis mõtlesin, et proovin neid sinna pärga sobitada ja läkski õnneks. Sain kõik käbid ära kasutatud. Ma armastan taolisi puidust ornamente. Kingipakkide kaunistamiseks ja vaasis olevatele kuuseokstele riputamiseks jne. 

Pärja kokkupanemiseks tegin ükshaaval pisikesi kimpe. Kuuseokstest lõikasin umbes 10-12 cm pikkuseid juppe- ühte kimpu panin kaks-kolm kuuseoksa, lisaks ühe oksa eukalüptust ja üks-kaks lilleõit ja nii neid kombinatsioone pisut varieerides, kuni terve ringi sain täis. Iga kimbu kinnitasin eraldi rõnga külge, traadiga selle ümber mitu ringi tehes ning kimpude vahel traati ei katkestanud. 

Pärja tegemine on ülilihtne ja sugugi mitte kulukas, isegi kui sul pole traadijuppi ega rõngast kodus olemas. Neid leiab käsitööpoodidest paari euro eest ja vajaminev lillematerjalgi ei maksa hingehinda. Materjali tasub varuda pigem rohkem. Mul oleks võinud olla veel üks lilleoks, sest alguses panin neid julgelt ja siis lõpu poole avastasin, et tuleb natuke korrektuure teha, sest muidu poleks ringi lõpuni lilleõisi jätkunud. Mul oli selle pisikese pärja jaoks kolm suurt kuuseoksa, 5-6 eukalüptioksa ja umbes sama palju lilleõisi. 

Kui sul neljandaks advendiks pole veel jõulutegevust välja mõeldud, siis väga soovitan proovida. Pärja tegemine on üllatavalt lihtne, selleks kulub umbes tunnike ja see on mu meelest imeilus jõulukaunistus. Kuuseokstega ja eukalüptuse okstega tehes muide lõhnab ka imetabaselt. Inspiratsiooni leidmiseks soovitan kiigata pinteresti aga hoiatan, et kui sinna otsingusse christmas wreath diy või couronne de nöel sisse lööd, siis võid ennast sinna julgelt mitmeks tunniks unustada. 

Järgmises postituses näed valmis pärga ka. PS: Ma kunagi kindlasti jõuan ka kuuseni ja muude asjadeni, mida ma eelmises postituses kokku lubasin.








Imeilusat advendiaega!
Bisous

No comments:

Post a Comment