Sunday 6 December 2020

Teine advent

Nüüd unistan ma taas jõulust,
just nagu lapsepõlve aal,
jõulukuuse särast ja saanikellast
ja valgest lumevaibast maas.

Nüüd unistan ma taas jõulust,
ja saadan tervitusi teil.
Palju rõõmukilkeid ja naeru,
valgeid jõulupühi ikka teil!

Taas sajab valget lund väljas
ja toas on ehted haljal puul,
kumab küünlavalgus ja rõõmu algus
saab peagi lauluks laste suul.

On pilvisse end kuu peitnud,
ei tähti puista taevakaar.
Kuid kui lapsed öös näevad und,
sajab väljas ikka valget lund.  

"Valged jõulud" muusika ja sõnad I. Berlin

♪♩𝅘𝅥𝅯♪𝆕♪♩𝅘𝅥𝅯♪𝆕 Meil oli väga jõulune teine advent. ♪♩𝅘𝅥𝅯♪𝆕♪♩𝅘𝅥𝅯♪𝆕

Hommikul käisime jõulukuuse järgi ja sel ajal kui C lõunauinakut tegi, panin mina jõulumuusika mängima ja vedasin garaažist tuppa oma suure jõuluehete karbi. Jõulukuuse ehtimine on siin kodus minu pärusmaa ja privileeg. C ei tea kuuse ehtimisest ei a-d ega o-d ja meil on mõlemal hea meel, et see on vaid minu kätes. Mu meelest on see üks toredamaid pühadetegevusi ja ma nii naudin seda hetke iseendale, samal ajal "talvevõlumaad" ja "valgeid jõule" kõva häälega kaasa lauldes. Jõulumuusika ja kuuse ehtimine käivad mul a-l-a-t-i käsikäes. Kuusepuust näed pilte mõnes teises postituses, sest mul polnud mahti täna kaamerat kätte haarata. 

Pärastlõunal küpsetasime koos selle pühadehooaja esimese laari piparkooke ja kuna ma glasuuri tegemiseni ei jõudnudki täna, siis jäävad nendegi pildid mõneks teiseks korraks. 
Siinkandis meile teada-tuntud koostise ja maitsega piparkoogitainast ei müüda (sellelaadset tainast leiaks ilmselt siin vaid ikeast aga meile lähim pood asub u 2h autosõidu kaugusel), nii et ma võtsin ennast sellel aastal esimest korda kaheksa aasta jooksul kokku ja segasin ise piparkoogitaigna kokku. Ausalt, ma ei tea, miks ma sellega nii kaua ootasin, see oli tunduvalt lihtsam, kui ma olin endale ette kujutanud. Mind hirmutas alati see suhkrusiirupi keetmise osa. Järgmine kord paneks ainult tsipa rohkem piparkoogimaitseainet aga muidu jäin ma oma esimese küpsetamisega täitsa rahule. Kui saaks glasuuri ka peale, siis oleks täitsa nagu päris. 

No ja kogu see kuuse toomine, ehtimine, jõulumuusika ja piparkookide küpsetamine ühe päeva jooksul tekitas sellise ootuse, et jõulud võiksidki juba homme olla. Loodetavasti see soe jõulutunne püsib nüüd natuke aega hinges. Vahepeal läks isegi täiesti meelest ära, et mul pole C-le veel mitte ühtegi kingitust leitud. Natuke jõulustressi peab ikka ka elus olema. Õhtul süütasime kaks küünalt ja et asi täiesti jõuluõhtuks ei kujuneks, tegime õhtusöögiks suure potitäie kõrvitsasuppi. 

Järgmisel nädalal luban natuke kodukaunistusi ja kuuske näidata ning mul on plaanis ette võtta veel üks või kaks jõuluteemalist DIY projekti, mis loodetavasti jõuavad siia ka. Plaanis on teha esiuksele jõulupärg (sest milline kodukaunistaja ei tee sel aastal pärga? mu meelest on pärg selle aasta absoluutselt kõige popim kaunistus) ja mõningaid paberist ornamente tahaks ka proovida meisterdada. 

Taaskord, imeilusat jõuluootust sulle!
Bisous

No comments:

Post a Comment