Saturday 3 April 2021

Lihavõttekaunistused



See roheliste hiirekõrvadega kaseoksakimp on meie söögilauda juba pea nädal aega kaunistanud. 

Tõin oksad tuppa mitu mitu nädalat tagasi, siis kui puud olid veel täitsa raagus ja kevade märke eriti kuskil ei paistnud. Isegi soojas toas, kulus lehtede ilmumiseks päris kaua aega ja siis kui need lõpuks ilusti nähtaval olid, otsustasin, et mis seal ikka, riputaks need munad ka siis juba külge. Mis sest, et pühadeni oli vist isegi rohkem kui nädal aega. Lihavõtted on igasuguste dekoratsioonide jaoks natuke lühike püha aga kõik need traditsioonilised kaunistused- pajutibudega oksad, kirsiõied, nartsissikimbud ja võõrasemade potid, on nii mõnusad kevadekuulutajad, et patt oleks neid mu meelest vaid kolmeks päevaks lauale panna. Nüüd on muide kaskedel ka õues juba võrad silmnähtavalt rohelise- kevad on siin täies hoos. 

Need ajatatud kaseoksad vaasis koos paberist munadega on mu traditsiooniline munadepühade kaunistus. Pole vist kordagi olnud aastat, mil see kompositsioon ei ehiks me söögilauda. Ja igal aastal olen proovinud katsetada erinevate munadega. On olnud nii paberist isetehtud variante kui ka läbipaistvaid plastmune. Sel aastal hoidsin ma hästi pikka aga silma peal Iitala klaasist munadepühade komplektil. Käisin ikka muudkui aegajalt ühes netipoes piilumas. Aga kaine mõistus ei raatsinud kohe kuidagi kolme klaasist muna eest 25 eurot maksta. Olgugi et Iitala. Olgugi, et jääb eluks ajaks. Lisaks ei olnud ma selle komplekti värvigammas 100% veendunud. Ma ei ole vist ikka nii värviline inimene kui see komplekt oli. Ja siis jäi mulle h&m'i kodulehel kogemata silma nende paberist munade komplekt. Kuus muna 10 eurot ja värvid olid mulle kohe südamelähedased, nii et panin kaks karpi silmagi pilgutamata ostukorvi ja olen nendega ülirahul. Tunduvad niisama ajatud olevat kui Iitala. 

Munadevärvimist pole me vist mitte ükski aasta teinud. See on siin üsna mõtetu tegevus, sest Prantsusmaal müüakse ainult pruune mune. Ära küsi miks. Ma ei tea. Ma ei tea, miks prantsuse kanad ei oska valgeid mune muneda. Millest see üldse sõltub? Et kas muna on valge või pruun? 
Mäletan, et ühel esimesel siinoldud aastal tegin ma ühes suures toidupoes kõikide tootjate munakarbid lahti, lootuses leida kasvõi ühtainsat valget muna. C ja võimalik et veel mõned kõrvalseisjad vaatasid küll üsna suurte silmadega seda veidrat välismaalast aga ega see midagi ei aidanud. Valgeid mune polnud. Ega ole siiani tulnud ka. No ja mulle tundub, et pruune mune ei ole just kõige otstarbekam värvida, nii et see traditsioon jääb meil vahele. Selle asemel on homme ilmselt oodata šokolaadimunade jahti aias. 



Kaunist kevadpühade nädalavahetust sulle, armas lugeja!
Bisous

No comments:

Post a Comment