Sunday 17 December 2017

Luuletused jõulukaartidele

 Täna on meie kodus jõulukaartide kirjutamise päev ja nagu igal eelneval aastal veetsin ma ka täna kõigepealt mitu head tundi jõululuuletusi otsides. Sest lisaks igasugustele headele soovidele meeldib mulle kaartidele tavaliselt ka mõned salmiread lisada.
Vähemalt nendele kaartidele, mis Eesti poole teele lähevad. Siinsetel kaartidel pole ma väga luuletusi kohanud. Võib juhtuda, et neid üleüldse polegi, sest siin pole ju ka kommet jõuluvanale salmi lugeda. Prantsuse lastele toob jõuluvana kingid 24da öösel, pugedes läbi kamina majja ja jättes kingid kuuse alla. Need tehakse 25nda hommikul peale ärkamist esimese asjana lahti aga loomulikult ei hakka keegi nende saamiseks sel hetkel siis enam mingit luuletust lugema. Jõuluvanale on komme jätta tänutäheks kamina ette hoopiski klaas piima ja apelsin. Miks piim ja miks apelsin, ma ei tea aga ma kujutan hästi ette neil̶a̶p̶s̶e̶v̶a̶n̶....khmmm jõuluvanu, kes öösel pimedas vaikselt apelsini koorivad. 
Mul kulub alati liiga palju aega, et selliseid luuletusi leida, mida mulle meeldiks ka kellegi kaardi peale kirjutada. Enamik salmidest jutustab loo kärssavate pükstega päkapikkudest või jommis jõuluvanadest, kes toovad kingituseks hapukurke aga see pole päris minu tassike teed. Ma tahan ilusat, helget ja positiivse sõnakasutusega luuletust, mis millegipärast on viimastel aastatel üpris haruldaseks nähtuseks muutunud. Igal aastal on kümneid ja kümneid uusi jaburaid lugusi aga ainult üks või kaks sellist, mis mulle meeldib.  
Sel aastal kirjutasin mõned leidudest siiagi. Kui sul on kaartide kirjutamine veel ees, ehk leiad siit midagi ilusat. Ja kuna ma sel aastal neid kõiki vist ei kasuta, siis järgmisel aastal otsin ma selle blogipostituse kindlasti jälle üles. 
Säravaist pärleist on ehitud puud
Miljoneid tähti ümbritseb kuud
Õrnalt on sadanud lund
ja vaikne on jõuluöö õnnelik tund. 
*

Täna lendab jõuluingel
vaikselt üle meie maa.
Puudutab ta iga hinge,
kuldse jõulusäraga.

*
Kõikjal, kõikjal kõrged hanged
Valgeid helbeid aina langeb.
Maad on katmas vaip nii pehme
Kätte jõudnud talv nii ehtne.

*
Täituvad kõik unistused,
uue aasta ootuses,
et see tuleks vanast parem,
Kõige kauni lootuses.

*
Meil kõigil jõulukuuse ees
Võiks ununeda mured, tööd,
et rõõm saaks täita südamed
sel imelisel jõuluööl.

Aasta läheb, teine tuleb
ajavool on lõputu
Uus on iga koiduvalgus
Lootusrikast uue aasta algust.

*
Kas teate kui tore soov on kuul,
kuu tahab särada jõulupuul.
Ta südaööl kuusepuu latva läheb ja
okstele riputab taevatähed.
Kas pole siis ilus see puu
mida ehivad tuhanded tähed ja kuu...

*
Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad
jõuluküünla lõõm - 
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm....

*
Minu soov on üheks hetkeks
lumehelbeks muutuda,
et saaks valget lumepinda
hästi õrnalt puutuda,
tuulest kantud üle linna
uneöödel liikuda,
kuuseoksal täiskuuvalgel
linnu kombel kiikuda.
Küll mul oleks palju sõpru
pilved jääks mu sünnimaaks.
Soovin vaid, et jõuluõhtu
minu sünnipäevaks saaks.

*
Kord aastas jõulukella kajas
saab ajalooks me olevik
ja jõuluõhtu küünlasäras
taas helgem on tulevik.

*
Olgu kuused säravad,
verivorstid kõverad,
olgu pühad pidulikud,
jõulud rõõmsad, rahulikud.

*
Pühad on pühad
Sest ikka ja üha
Mahub me päevisse
linn või küla
Mõne jaoks tähendab 
Murede maht
Tervet riiki või isegi kaht
Selleks me istume 
Mõnikord maha
Mõnikord kokku
Ja laua taha
Et olla ja hoida
Mõtet nii head
Koos on meil rahu
Ja kõik nii kui peab.

*
Kell tasa tornist kesköötundi teatab,
mustmiljon tähte särama siis lööb.
Sa seisata- aeg korraks peata
ja tunne südames, et käes on jõuluöö.
Sa süüta oma käega kuusel küünlad
ning usu homsesse- kõik päevad õnne täis.
Hetk minevikust proovi kinni püüda;
mis sulle õnne tõi või kaunis näis.
Ja salasoovid sosista sa tuulde
ning otsi üles oma hoburaud,
üks suudlus kingi salaja sa suule
ja sule jõuluuneks oma silmalaud.

*
Eluke veereb ja aasta teeb ringe,
kuuseoks lõhnab ja soojendab hinge.
Jõulukell kaigub ja rõõmsaks teeb meele,
kuu puistab hõbedat kirkikuteele...
Käes on aeg, mil soovime taas,
et oleks õnne ja rahu me maal.

*
Aastalõpp täis rahu, ilu,
lumevaipa ingel silub,
tähekesi taevast puistab
paljajalu lumel uitab.
Õnnepärleid aknail laotab,
armastuseks uksi paotab,
kõigile vaid soovib head,
sulle ka- ma kindlalt tean.
Kaunist kolmandat adventi!
Mõtle, nädala pärast on juba jõulud. 
Bisous

No comments:

Post a Comment