Sunday 25 February 2018

Nädal pildis

Kuigi sellest nädalast oleks pea igast päevast saanud vist blogipostituse kirjutada, ma lihtsalt ei leidnud seda aega, et siia tulla ja kirjutada. Aga lühikese kokkuvõtte jaoks on pühapäeva õhtu ideaalne. Nii nagu eelmiselgi pühapäeval on siingi nüüd möödunud seitsme päeva hetked.

Esmaspäev
Meie vaiksesse äärelinna ellu, täitsa akna alla, trügisid taaskord kopad, kraanad, veoautod ja ehitusmehed. Õnneks nad meile tuppa ei tule. Aga kui sul peaks olema tahtmine meile naabriks kolida, siis palun väga- kaks uhiuut maja on näed peaaegu et valmis. Paari kuu pärast võid vabalt sisse kolida. Mõlemat maja ehitatakse samaaegselt ja taaskord hämmastava kiirusega, mis sellest, et meilegi siia on lõpuks mainimist väärivad miinuskraadid kohale jõudnud.
Teisipäev
Aitäh emme! Mulle nii meeldib pakke lahti harutada. Eriti selliseid, kust igasuguseid põnevaid asju välja tuleb. 
Taaskord igasuguseid asju täis pakist leidsin ma muuhulgas ka C sünnipäeva kingituse, mis rändas külalistetoa voodi alla reedet ootama. Ja siis palju muud toredat, mis vabariigi pidupäeva silmas pidades oli teele pandud. Kilukarbi küsisin täitsa ise. Tuli isu kiluleiba teha, pean nüüd vaid kuskilt leiva moodi asja leidma. 
Kolmapäev
Aiandus- ja lillepoodidesse on siin jõudnud esimesed tulbikimbud, nartsissid, hüatsindi-ja krookusekompositsioonid ja nii lihtne on nendega ka kodus juba kevade tunnet luua. Ma jään alati nendesse poodidesse liiga kauaks jalutama või unustan end vaateakna taha, ja siis jään bussist maha. Aga mis sellest. 
Hüatsindid hakkavad mul siin juba teist korda õitsema, samuti on meil mitu korda tulbikimbud laual olnud. Sel nädalal ilmusid poeriiulitel olevatesse nartsissipottidesse tibud, jänesed ja muud lihavõtte tegelased. On sul munadepühadeks munad juba varutud? Siin vähemalt tundub, et võib hakata valmistuma. 
Neljapäev
C otsustas aiaomanikuks saades ka linnuvaatlejaks hakata ja nii leidis meie aias koha pisike linnutoidumaja. Nüüd ta istub nädalavahetuste hommikuti tavaliselt kaameraga elutoa suure akna ees ja ootab, et keegi sööma tuleks. Mina leidsin neljapäeval töölt koju tulles kaks näljast seemnetega maiustamas. Puuke seal kõrval on muide meie pisike kirsipuu. Loodetavasti ei toida me siin praegu suviseid kirsivargaid. 
Reede
C sai reedel aasta vanemaks. Palju õnne, mu kallis. Oled nüüd hästi natuke aega (pea 4 kuud) minust vanem ja targem. Muahh.
Kutsusime nädalavahetuseks mõned sõbrad külla ja nii oli mul terve nädal igasuguseid ettevalmistusi vaja teha. Reedel tulin töölt koju ja puhusin tund aega õhupalle täis. Pakis oli 50 õhupalli, 39 sain puhutud, siis sai kopsumaht otsa. 
Kuna meid ootas ees hästi mitu söögikorda, siis oli vaja välja mõelda ka mitu mitu menüüd. Lauale jõudsid porru-lõhe pirukas, sushi; grillitud vorstid, tabouleh, punase kapsa-porgandi-koriandri salat; ahjukana ahjukartulite ja -porganditega; pasta carbonara. Ja terve hulk erinevaid eelroogi ja magustoite. 
Laupäev
Laupäeval katsime Eesti suurt sünnipäeva silmas pidades hoopiski piduliku laua. Mekkisime eesti õlut, lepasuitsujuustu, mett ja kaeraküpsiseid. Meil oli sinna juurde tegelikult ikka muud ka süüa, lihtsalt mitte kartulisalatit ega kiluvõileiba. 
Meil on siin superilus ilm (õues olemiseks küll näpistavalt külm (-6 on juba palju, eksju) ja natuke liiga tuuline aga toas soojas olles on ideaalne), mis inspireeris meid sellel aastal esimest korda grilli välja võtma. Ja ühte rosé'd avama. Kuna me grilli aga kogemata ära lõhkusime, siis võib juhtuda, et see oli käesoleva aasta esimene ja ühtlasi ka viimane kord.

Minu enda ja mind ümbritsevate prantslaste igasugustest tunnetest seoses mu kodumaa sünnipäevaga on mul plaanis ka natuke pikemalt kirjutada. Võib-olla näiteks juba homme.   
 Pühapäev
Tänast päeva alustasime mõnusalt laisa vahvlihommikuga. Ma avastasin, et mu uus lemmikviis vahvleid süüa on koos mee ja värskete mustikatega. Yummm yummm yummm.
C üks sõpradest on suur fotograafia huviline, kes tahtis oma sünnipäevaks saadud fototehnikat katsetada. Nii me seadsimegi meie töötuppa üles väikese fotostuudio ja mängisime mitu tundi modelle ja fotograafe. Meid oli viis asjahuvilist, meil oli kaks kaamerat ja ma arvan, et me tegime selle nädalavahetusega rohkem pilte kui kolmenädalase puhkusereisi ajal. 
Head algavat nädalat!
Bisous

No comments:

Post a Comment