Friday 2 March 2018

Retsept: Kaeraküpsised rosinate ja šokolaadinööpidega

Ema saatis mulle vabariigi aastapäeva eel Eestist paki, mille ma avades elutoa põrandale laiali laotasin ja kus leidus muuhulgas ka karp kaeraküpsiseid. Olid vist mingi Saaremaa firma omad, sest ma mäletan, et C luges karbi pealt "Saaremaa" kokku ja küsis, et miks pole Hiiumaa? Temaga on tore. Ta on vahetevahel nagu kolmeaastane. Miks? Miks? Miks? Igatahes.

Karbi tegime vabariigi sünnipäeval lahti ja ühtlasi olid need vist kõige rohkem kiidusõnu pälvinud eesti asjad, mida mu prantslased siin mekkisid. Lepasuitsujuust meenutas neile gouda't, seda eelkõige vist nende tekstuuri sarnasuse pärast, suitsune maitsenüanss välja arvata (jaa, meil siin kaasnes degusteerimisega ka põhjalik analüüs, palju puudu polnud, et oleksid raportit ka kirjutama hakanud). Eesti mesi sai ka muidu täitsa positiivse hinnangu ja õlu mekkis meestele niisamuti. 
Kaeraküpsiseid nositi aga erilise vaimustusega ja kuna me leidsime, et need koostisosad on ju mul siin tegelikult kõik olemas (erinevalt näiteks kohupiimast, millest ma k o g u a e g räägin ja igal pool taga ajan, siiani lootusetult leidmata) siis tehti ettepanek, et järgmine kord võiksin küpsiseid neile ise teha. 

Ma ei mallanud järgmise külaskäiguni oodata ja küpsetasin pisikese plaaditäie hoopiski tänase reedese päeva puhul. On ju see selle nädala esimene, seega põhjust küll ja rohkem. 
Nendele Saaremaa küpsistele oli vist erinevaid kuivatatud puuvilju ka lisatud aga kuna mul neid täna kodus polnud, siis tegin rosinate ja šokolaadinööpidega variandi. Järgmine kord ostan kuivatatud puuvilju- kirsse, jõhvikaid vms ka. Mulle nende natuke hapukas maitse kaera kõrval täitsa meeldis. 

250 g kaerahelbeid
2 muna
75 g suhkrut
75 g sulatatud võid
1 tl vanilliekstrakti
peotäis valgeid või tumedaid rosinaid ja teine peotäis šokolaadinööpe

Vahustasin munad suhkruga heledaks vahuks. Lisasin vanilliekstrakti, seejärel sulavõi ja kaerahelbed, kõige viimasena rosinad ja šokolaadinööbid. Segasin segu hästi läbi ja tõstsin lusikaga küpsetuspaberile pisikesed hunnikud. Küpsetasin 180 kraadi juures 15 minutit, kuni küpsised said pealt mõnusad kuldpruunid. 
(retsepti leidsin nami-nami kodulehelt)

Tuba on nüüd mõnusat küpsiselõhna täis ja nädalavahetus võib alata. Ma ei teagi, kas meil on homseks erilisi plaane. C tädi on pühapäeval-esmaspäeval esimest korda meie juures, maja vaatamas. Aga homme tuleb vist tavaline turul- ja poeskäigu hommik, millele järgneb võib-olla natuke laisk pärastlõuna. Õues on lumi maas. Võib-olla läheme homme hoopiski kelgutama. Täna hommikul hakkas sadama ja nüüd on maa ilusa valge lumevaibaga kaetud. Võib juhtuda, et hommikuks on maa must, nii et ma väga suuri panusaid kelgutamisele veel ei tee. 
 Mõnusat nädalavahetust kõigile!
Bisous

No comments:

Post a Comment