Thursday 21 June 2018

Retsept: Clafoutis aux cerises ehk kirsi clafoutis

Kook kaheksale.

Vaja läheb:
500 g kirsse
40 g võid + killuke vormi määrimiseks
4 muna
20 cl piima
100 g jahu
60 g suhkrut
1 teelusikatäis vanillisuhkrut
näpuotsaga soola

Serveerimiseks tuhksuhkrut
Clafoutis on üks hästi lihtsate koostisosadega ning kiiresti valmiv maiustus. Ühele harilikule koogile ebatraditsiooniliselt jääb selle taigen suhteliselt vedel ning lõpptulemuski meenutab natukene nagu paksu ahjupannkooki.

Kook on parim kirssidega aga kasutada võid vabalt ka muid marju, näiteks aprikoose, vaarikaid, õunu või pirne.

Koogi valmistamiseks alusta kirsside pesemisest ja puhastamisest. Prantsuse vanaemade originaalretseptis jäetakse kivid välja võtmata, sest see annab koogile erilise maitsenüansi. Minu meelest on aga kividega kooki ülimalt halb süüa- kui iga ampsu juures on oht hammas murda, siis ei saa seal midagi nautimisväärset ju olla. Ma tean hästi, sest üks mu kolleeg järgib alati seda vanaemade originaalretsepi ja iga kord tema kooki süües ma salamisi palvetan, et mu hambad seekord ikka terveks jääksid. Seetõttu eelistan ma ise alati ette võtta selle natuke tüütu töö- kirsikivide eemaldamise.

Teise erilise maitsenüansi annab koogile soolase või kasutamine. Ma ei oska seda ei kommenteerida ega soovitada, sest ma ise kasutasin ilma soolata võid ning mulle tundus see natuke liiga... kahtlane. Aga kui julged, proovi. Originaalretseptis on kasutatud just soolast võid. Ma arvan, et ma proovin selle kunagi ise ka järgi, eks ma siis kirjutan ja kommenteerin.

Määri koogivorm korralikult võiga ja pane ahi sooja 210 kraadi peale.

Sega kausis jahu, suhkur, vanillisuhkur ja näpuotsatäis soola. Sulata kastrulis veevannil või mikrolaineahjus või. Lisa jahusegule tasapisi lahtiklopitud munad ning seejärel ettevaatlikult piim. Kõige lõpuks lisa sulanud või. Sega segu ühtlaseks ja ära ära ehmata kui tainas üsna vedel tundub, nii peabki olema.

Kata koogivormi põhi kirssidega ning kalla peale taignasegu.
Pane kook 10 minutiks 210 kraadisesse ahju, seejärel langeta temperatuuri kuni 180 kraadini ning küpseta kooki veel 20 minutit.

Serveeri leigelt või päris külmalt koos tuhksuhkrukattega. Öö külmkapis veetnud kook on järgmisel päeval veelgi parem.

Head maiustamist!
Bisous

No comments:

Post a Comment