Saturday 25 August 2018

15 eurot võileiva eest ehk Norra fjordides vol 2 (Geirangerfjord)

Kõik teavad, et Norra on kallis riik. Norrakad ise veel kõige paremini, sest ükskõik kuhu välismaale reisimine pidavat seal olema thing -to-do number üks.

Meil oli juba Rootsi kogemusest selge, et nüüd Norrasse minnes tuleb varandus puu alt välja kaevata. Sellepärast me alates aasta algusest panimegi igal kuul "Päike.Meri.Rannaliiv." kontole raha kõrvale. Puhkus oli lõpuks küll rohkem stiilis "Päike.Mäed.Matkarajad" aga kõrvalepandud rahast oli suur abi. "Cost of living is 37% higher than in France" lugesime giidiraamatust ja kaevasime edasi.

Mul ei ole plaanis kokku arvutada, kui palju meil selle reisi peale raha kulus. Reisiks ettenähtud raha sai otsa aga selleks see mõeldud ju oligi. Me valisime hoolega, mida teha ja mille peale raha kulutada ja kus võimalik, üritasime ka natuke kokku hoida. Samas oli meil ju ikkagi puhkus ja ausalt väljateenitud õigus igast päevast maksimum võtta.

Fjordides ei saa läbi ilma vähemalt ühe (lõbusõidu) laevareisita. Kirjutasin "lõbusõidu" sest vahel tuleb seal autoga nö praami peale sõita ka vaid selleks, et teisele kaldale pääseda ja järgmisesse sihtkohta jõuda. Lõbusõidu laevareisil avanevad aga need kõige ilusamad vaated mägedele ja nendevahelisele türkiissinisele mereveele ja sealt saab nii palju ilusaid pilte teha, kui kaamera mälukaardile mahub ja....laevareisid on a-la-tiii ägedad. Olgugi, et meie esimene giidita kahetunnine laevaekskursioon maksis kahele täiskasvanule 165 eurot, me ei kahetse absouluutselt, et laevafirmasse selle summa jätsime. Ülemõistuse kallis paadireis aga... loe veelkord ülevalt selle postituse esimest lauset.

Kuna hotellitubade hinnad olid juba mitu kuud varem hirmkallid (öö kahele 500 eurot oli üsnagi keskmine nähtus), laenutasimegi sõpradelt telgi. Kirjutasin juba, et üheks ööks telgi mahapaneku eest küsiti igal pool 30 eurot, mis on jällegi- hirmkallis võrreldes Prantsusmaa või Eesti kämpingutega aga Norra hotellitubade hindadega võrreldes oli hinnavõit jällegi üüratu. Vihmase ilma tõttu viimasel hetkel leitud hotelli- ja motellitoad maksid alati natuke alla 100 euro. Mis meie siinsete hindadega võrreldes oli siiski üsna mõistlik hinnaklass. Eriti kuna mõnel neist oli näiteks üsna mitu tähte (Oslo) ja mõni asus eriti turistikas kohas (Geiranger).

Öömaja ja meelelahutuse kõrval kulutasime Norras kõige rohkem veel söögile/joogile. Giidiraamat soovitas söömine hoolikalt enne reisi läbi mõelda, sest väljas söömine võis minna hästi kulukaks. Üllatus üllatus.

Seda silmas pidades võtsimegi siis kodust paar pakki pastat ja tomatikastet, riisi, pudelivett, küpsiseid jms kaasa. Oli väga hea, et need olid kaasas aga ega terveks puhkuseks sellest piisanud. Kaasavõetud asjad kulusid kõik ära kämpingutes õhtusööke tehes, õnneks olid igal pool igati korralikud köögid, nii et söögivalmistamine läks sama lihtsalt kui koduköögis. Pott ja pann ja maitseained peavad muidugi endal kaasas olema.
Supermarketist toidukraami osta ja ise süüa teha oli lõpuks vist ikka odavam, kui kaks korda päevas restoranis süüa aga ikkagi. Näiteks. Ühel esimestest päevadest ostsime suvalisest ettejuhtuvast külapoest väikese karbi kanasalatit, pätsi saia ja kaks 0.33 l pudelit limonaadi- arve 35 eurot. Väike pudel õlut maksis poes 12 eurot. Teisel korral maksin suures supermarketis kahe kanafilee, smuuti ja kolme banaani eest 28 eurot. Ja singivõileib ühes tänavaäärses putkas maksis päriselt ka 15 eurot.

Telkides ja sellistel päevadel, mis möödusid suuresti autos, sõime me lõunaks võileibu (ise tehtud, mitte neid 15 euroseid) natuke rohkem kui oleks tahtnud aga sellest ei juhtunud absoluutselt mitte midagi. Ühes restoranis söödud buffet-õhtusöögi eest maksime 90 eurot, korra sõime teepeale jäänud Ikeas, kus taldrikutäis lihapalle maksis neli korda rohkem kui siin.

Kokkuvõte. Norra on kallis riik.
Aga niiii ilus. Sellest pikemalt juba järgmine kord.