Tuesday 18 December 2018

Jõulukuu meisterdamised: "Uksepärg"

Juhul, kui sa veel ei teadnud- ma armastan detsembrikuud. 

Armastan seda, et võin südame rahuga (jõululaulude saatel) terve õhtu köögi põrandal jõulukaunistusi meisterdada. ps: Pärast pea kaheksat koosoldud aastat on C-le ammugi selge, et aasta viimasel kuul meenutab me kodu tihtipeale mudilaste kunstitundi. C on taoliste vaatepiltidega harjunud. Ta teeb omale pliidi ees natuke ruumi ja hakkab õhtusöögiks pastat keetma. 

Ma armastan käsitööpoodides vajaminevaid materjale valida ja seda inspiratsioonipuhangut, mis mind seal aegajalt tabab. Ma võin nende riiulite vahele ennast tundideks unustada, erinevaid toorikuid ja värvipotsikuid keerutades. Umbes samavõrdset emotisooni pakub veel ainult kangapood. 

Niisama palju meeldivad mulle ka kõikvõimalikud käsitöötehnikate raamatud, ajakirjad ja... pinterest. Kui poest pead sa ühel hilisel õhtutunnil kas iseseisvalt või viisakate "me hakkame kahjuks sulgema, aga tulge homme kell 10 jälle" avalduste saatel ikka välja astuma, siis pinteresti võib ju hommikutundideni jääda. Inspiratsiooni leiab sealt rohkem kui vaja. 

Mul on jube kahju, et meil ei ole aknalaudu. Ma tean, ma olen imelik. Aga nendele oleks lihtsalt nii superhea kõikvõimalikke talvevõlumuinasjutte ja jõulumaid luua. Meil käivad aknad väljapoole lahti, seetõttu tehti loomulikult ka aknalauad väljapoole. Aga sinna pole ju pooltki nii hea dekoratsioone luua. 

 Heh. Kuidas ma nüüd nende aknalaudadeni jõudsin? Ei tea. Tahtsin ju hoopis jõulukuu meisterdamistest rääkida. 
 Selline "organiseeritud kaos" eksisteerib vaid blogipostituse avapildil ja instagrammi feed'is. Tegelikkus sarnaneb hoopiski rohkem selle alumise olukorraga. 
 Mul oli seekord eesmärgiks välisuksele miskisugune jõulupärg meisterdada. Aga mitte selline klassikaline, kuigi need mulle hästi meeldivad. Meil on nimelt selline isevärki välisuks, kuhu naela ei saa sisse lüüa, ehk siis taolistest klassikalistest kuuseokstest või käbidest või jõulukuulidest pärga oleks olnud ainult natuke keeruline sinna kinnitada. Usu, ma googeldasin kõikvõimalikke variante.

 Aga ühel ilusal päeval leidsin ma kogemata ühest toidupoest need valged tähekujulised toorikud ja mõte hakkas kohe tööle. Need ei ole niemlt eriti rasked. Ringikujuline toorik oli mul juba tükk aega kodus olemas olnud ja tegelikult oli mõeldud küll ühe teise projekti jaoks aga kui ma seal köögipõrandal keset neid kuuseoksi ja vidinaid juba istusin, siis otsustasin selle ka ära kasutada. Ja nüüd mulle meeldibki vist see ringikujuline natuke rohkem. 

Kõik ülejaäänud "uksepärjas" kasutatud materjalid tulid kas metsast või eelmiste aastate jõulukaunistuste varudest. Need puidust südame- ja tähekujulised jõuluehted rippusid mul eelmisel aastal vist kuuse küljes. Pesulõksuga lumememmed leidsin ühest raamatupoest. Neid lõkse on jube mugav selliste toorikute külge kinnitada. Kuuseoksad ühendasin traadiga ja käbid ning muud jubinad liimipüstoliga.  
Ringikujuline "uksepärg" sai lõpuks kinnitatud kõige harilikuma kleeplindiga. Let's hope you stay.
 Bisous

No comments:

Post a Comment