Sunday 9 December 2018

Mida kirjutada jõulukaardile?

Ma olen täiesti veendunud, et ma pole ainuke, keda see küsimus õige pea kummitama tuleb. Istud hilja õhtul hunniku kaartide ees, ja muudkui keerutad teetassi ja/või pastakat, sest "häid pühi" ja "head uut aastat" tundub kuidagi... kulunud? ja kaardil on üleüldse ebaloomulikult palju vaba pinda.

 Igasugused ilusad soovid on muidugi toredad, aga lisaks neile meeldib mulle (ikka veel) kaartidele ka mõned luuleread kirjutada. See ikka veel on seal sellepärast, et eelmisel aastal kirjutasin ma siin midagi üsna sarnast. Kusjuures, kui ma täna hakkasin luuletusi otsima, siis mul tuli ühel hetkel isegi meelde mu eelmise aasta luuletuste postitus. Blogiarhiivi võlud. Leidsin sealt kaks salmi, mis selgi aastal kellegi kaardile jõuavad.
Sel korral jäid mulle eelmistel aastatel saadud kaartidelt ja internetiavarustest silma sellised luuletused. Ole lahke ja leia oma kaardile ka luuletus.

*
Jõuluööl käib ingel igas toas,
lendleb sääl ta küünlavalgus joas.
Silmaga Sa vaevalt teda näed,
siiski tunned, et ta soovib hääd...
Kuuseokstelt tõuseb jõuluhõng,
ingli juustes särab karralõng.
Paitab kaisukaru sinu peos,
räägib muinasjuttu unenäos...
*
*
Päkapikk ja ingel
teel on jõuluööl.
Talveajal vingel,
nad on ikka tööl.


Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...
https://www.pistik.net/luuletus/1266
Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...
https://www.pistik.net/luuletus/1266
Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...
https://www.pistik.net/luuletus/1266
Üks su sussidesse
maiustusi toob,
teine südamesse
jõulurõõmu loob.
*
Kui vaikselt lumehelbeid sajab,
ja õrnalt kellahelin kajab,
siis tunned kuidas küünlaleek,
su hinge soojaks, rõõmsaks teeb...
*
Inglike korjas kakstuhat tähte,
punus neist kauneid siravaid vihke.
Pontsakad peokesed tähtesid täis
inglike Linnuteed ehtimas käib.
Pudenemas peost tähte kui näed, 
südamesoov siis täide sul läeb !
*
Olgu vaikne jõulurahu,

teie toas ja õue peal!
Tulgu aasta, kuhu mahub,
tervist, rõõmu, kõike head!
*


*
Kord kohtas keset kanarbikku
üks pöialpoiss üht päkapikku.
Nad põrnitsesid teineteist
ja vaidlesid, kumb pikem neist.
,,Sa oled nagu leivaraas
ja raske leida sind on maast!"
,,Miks, kääbus*, sõnu loobid sa!
Ei näe sind mikroskoobita!"
,,Kui kükakile laskun, siis
ehk küünitad* mu taskuni!"
,,Sa ulatud mu jopi äärde!"
,,Ja sina mulle poolde säärde!"
,,Sa oled pisem kui mu näpp!"
,,Sa välja näed kui väike täpp!"
,,Ma olen sentimeetrine!"
,,Ma kümne millimeetrine!"
Nad panid lõpuks seljad vastu
ja olid täpselt ühte kasvu.
*
Lumised põõsad ja kumav kuu,
vilkuvad küünlad, ootus nii suur,
säravad silmad ja naerev suu,
minemas Vana, ja tulemas Uus
*
Sisin, sasin, sosin,
mul on taskus rosin,
sisin, sasin, sosin,
seda vaikselt nosin.
Sisin, sasin, sosin,
otsa sai mu rosin,
sisin, sasin, sosin,
mida ma nüüd nosin?
Too mul armas päkapikk
rosinaid - neid terve tosin!
*
Karges talveöö taevas
kuusirp kui kullane kroon
Vaata, mu kallis, täht langeb..
täide kas läeb jõulusoov?
Soovin sul südamesoojust,
sõpru, armastust, rõõmsat meelt,
hoia hinges alati elus
küünla vargsi värelev leek
*
Täna lendab jõuluingel,
vaikselt üle meie maa.
Puudutab ta iga hinge,
kuldse jõulusäraga!

*
Mulle viirastuvad sätendavad pärlid taamal,
suhkruvatised lumekuhjad aasal.
Jõuluste jääpurikate karge sära,
silmis peegeldub täna.
Maagiline aroom levib õhus,
õndsusest lendleb tunnetekera kõhus.
*
Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...
*

Keset lumist välja
seisab kuusepuu.
Pilve tagant välja
piilub särav kuu.
Kohe jälle hakkab
päkapikul töö.
Lumesadu lakkab
käes on jõuluöö.
*
Eelmise aasta luuletused leiad SIIT. Blogiarhiivist tuli muide välja, et eelmisel aastal kirjutasin ma jõulukaarte kolmandal advendil. Seekord siis nädal aega varem. Kaunist teist adventi!
Bisous

Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...

 https://www.pistik.net/luuletus/1266Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...

 https://www.pistik.net/luuletus/12

Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...

 https://www.pistik.net/luuletus/1266Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...

 https://www.pistik.net/luuletus/1266

Jõulutaevas jõulutähed
valgustamas maad.
Jõulusõnum Jõululapsest
kõlab üle maa.
Jõulukirik, jõulukellad,
jõuluküünla lõõm -
sellest kõigest südamesse
tuleb jõulurõõm...

 https://www.pistik.net/luuletus/1266

No comments:

Post a Comment