Wednesday 23 January 2019

Maison&Objet silmajäänud trendid

Olgugi, et ma kõikjale ei jõudnud, hakkasid pika päeva vältel nii mõnedki asjad korduma ja ma tabasin end mitu korda ahhaaa-jälle mindnote'i tegemast. Mida suuremaks muutus number sammulugejal, seda tihemini. Ma ei tea, kas minu sisemine salajane sisekujundaja leidis üles need maailma mastaabis kõige suuremad ja kuumemad hetketrendid aga tahtsin täna siin jagada mõningaid neist, mis mulle eriti hästi meelde jäid. 

Laias laastus on mess jagatud kaheks. Maison ehk kodu, koondab enda alla kõikvõimalikud sisekujundused, ja -lahendused. Ning Objet ehk tõlkes ese või asi, mis siis tutvustab konkreetsemalt justnimelt uusi/parimaid tooteid ja aksessuaare. Näiteks köögitarvikuid, laste mänguasju, moeaksessuaare, kodutekstiile ja koduparfüüme. Viimased võtsid enda alla ühest hallist hiigelsuure osa ja sealsed stand'id nägid kõik välja nagu Itaalia luksusbrändide butiigid Champs-Élysées'l. Koduparfüümide maailm on mu jaoks aga täiesti tundmatu maa, nii et ma seal väga tarka nägu ei osanud teha ja suundusin kõrval asuvasse küünlamaailma. See on hoopis kodusem teema. 
Kas sa kasutad kodu lõhnastajaid? 

 5b hall, mis oli koduaksessuaaride päralt, oli umbes üks-ühele copy kuuendast hallist, kuhu olid üles ehitatud praegu trendikad sisekujundused, ja kus ma just eelnevalt olin mitu tundi jalutanud. Nii et viienda sai seetõttu üsna kiire tiiruga läbi jalutatud. Kuues oli põnev aga mulle väga meeldis ka 5a halli see osa, mis oli craft'ide ehk siis erinevate käsitööliikide ja -kunstnike päralt. Leidsin sealt mitu mulle tundmatut aga ägedat brändi, keda pärast messi netist üles otsida. 

5a teine pool kuulus kodutekstiilidele ja see sai ka üsna põhjalikult- loomulikult erialasest huvist tingituna- läbi uuritud. Neljandas hallis oli umbes kahesaja eksposandi hulgas ka üks minu firma klient, kelle ma ka loomulikult üles otsisin, et tere öelda. Heheee, enda tehtud asju oli seal päris tore näha. 

Ja minu teada see ainuke Eesti firma, kes sel korral messil osales, oli luksusbränd Alpaka, kes toodab sisustusaksessuaare ja moodi, Peruust pärit alpakade villast ja nahast. Nad tegid just Evelin Võigemastiga kampaaniafotosid, oled ehk näinud? 
Aga lähemalt sellest, mis mulle silma jäi. 

Punutised ja rotangmööbel. Oli vist esimene asi, mis mulle igal pool ette jäi, kuni ma lõpuks aru sain, et ongi vist üleüldine trend. Jätkuvalt. Mööblit oli küll natuke vähem aga mingis versioonis/materjalis punutisi oli siiski kõikjal. 
Hästi palju hakkas silma punutud sisustusaksessuaare- korve, kausse, kandikuid, lillepotiümbriseid, ajakirjahoidjaid, lambivarje, peegliraame, korve, korve ja veelkord korve. Ühel hästi suurel pinnal esindatud Belgia sisustusbrändil oli u 20 erinevates stiilides nurgakest- alates tropical lagoon'ist, afro gipsy, raw ethnic, cuban vibes'ist kuni army greenery, french riviera ja bohemian pink stiilini välja. Ja absoluutselt igasse stiili sobitus mõni punutud küünlajalg, korv, kott või tool.

 Rotangist ja/või bambusest toole (minimalistliku joonega stiilist üsna ekstravagantsete eksemplarideni- vaata ühest sellisest natuke allpoolt pilti) leidus mu meelest umbes igas kolmandas stand'is. Üleüldine suur trend on jätkuvalt looduslähedus ja orgaanilised materjalid ja taaskasutus ja punutised mahuvad sinna alla ülilihtsalt. Ja nende kõrvale sobitusid nii mõneski kohas makramee-tehnika ja/või selle imitatsioonid. Ning hästi tekstuursed vaibad.   
Mööblikangastest tegi ilma veluur. Sellega kaetud diivanid, tugitoolid, tumbad olid sügavates juveelitoonides- türkiissinised, samblarohelised, bordoopunased, öösinised, sinepikollased, korall, roosa... Tundub, et moes on silmatorkav mööbel. Neist jääb hästi luksuslik, isegi kuninglik üldmulje, eriti kombineerituna kuldsete või vase tooni aksessuaaride ja pisimööbliga, diivanilaudade, peegliraamide, põrandalampidega. Veluurist erksavärvilisi patju oli ka umbes mustmiljon. Mööblimaailmas tundus kehtivat reegel: rohkem tekstuuri, vähem mustreid. 

Kodutekstiilides torkas kõikjal silma linane kangas. Hästi palju oli Leedu kodutekstiili tootjaid, kes oma linasest kangast kollektsioonidega pakuvad täiesti võrdväärset konkurentsi Rootsi ja Soome minimalistlikele disainidele. 
Leedu on jätkuvalt üks Euroopa peamisi lina kasvatajaid ja linase kanga tootjaid, äge on näha, et nad on toodete disainile ka rohkem rõhku hakanud panema. Kirjutan siin nii, sest paar aastat tagasi messil käies, oli seal samuti väga mitmeid Leedu kodutekstiilide tootjad oma kollektsioonidega väljas aga toodeteks olid siis pigem rahvusliku punase lilltikandiga pajakindad... 

Messil ringi jalutades avastasin üsna mitu korda, kuidas mu pilku enim püüdvad tooted pärinevad millegipärast alatasa Põhjamaadest. Märgates kõigepealt ägedat vaipa või vaasi või raamaturiiulit... ja siis pöörates pilgu brändi nime ja päritolumaa sildile, avastasin sealt ikka ja jälle Rootsi ja Soome, mõnel korral ka Prantsusmaa, kodutekstiilides üllatas nüüd mitu korda ka Leedu. Põhjamaade minimalistlik ja puhas stiil on ikka südamelähedane.  
Värve oli messil loomulikult liiga palju. Pigem märkas murtud toone kui puhast potivärvi, kuigi mööblimaailmas oli küll säravaid puhtaid toone üksjagu. Hästi palju oli koralli, mis on ka selle aasta värviks kuulutatud. Oli lõheroosat, türkiisi, tumesinist, tumerohelist, sinepikollast, roostekarva punast. Sekka natuke ka halli ja valget ja musta- klassika on alati trendikas.  
Linaste kangaste toonides domineerisid kõik naturaalsed valge varjundid, sekka pestud roosat, sinist, halli, naturaalset lina tooni.

Kui mööblimaailmas tundus mustreid üsna minimaalselt olevat- kui siis natuke geomeetriat vaipadel ja patjadel- siis ühe erandina jäid mulle silma kirjud tapeedid. Kohe sellised ülikirjud ja hästi värvilised suuremustrilised, mis esimese hooga silme eest täitsa kirjuks võtavad. Natukese aja möödudes saad aru, et vaatad alaspidi flamingosid või sebra tagumikku. 
Lillemustrites tapeete oli ka, aga pigem selliseid mehhiko ja kuuba värvimõjutustega variante, mis tegelikult on ju hästi rõõmsad ja toredad aga oma toas ei kujutaks neid eluilmaski ette. 
Seekord sellised messimuljed. Mul on plaan veel üks natuke messiga seotud postitus teha ja siis  
on selleks korraks Maison&Objet siin ka lõppenud. 
Septembris ehk jälle. 

Bisous

No comments:

Post a Comment