Monday 21 January 2019

Pariisis, sisustusmessil Maison&Objet

Vahetasime nädalavahetuseks mäed ja väikelinnavaikuse pealinna liikluskaose ja messimelu vastu ehk siis istusime laupäeva varajasel hommikutunnil rongi peale ja sõitsime Pariisi sisustusmessile. 

See on seesama mess, kus C veetis tavaliselt oma endise töökohaga iga aasta jaanuari-ja septembrikuus ühe töise nädala. Ja mina sain samal ajal kodus vannis raamatut lugeda* ja väärtuslikku minuaega nautida. Ühele minusugusele on see viimane vahetevahel äärmiselt vajalik ja päris ausalt öeldes mõjusid need nädalad meile mõlemale hästi. Argipäeva rutiinist erinev nädal oli ütlemata värskendav. Kui töökoha vahetust arutasime, siis tõdesime peaaegu samaaegselt, et see on üks asi, millest me hakkame nüüd küll puudust tundma. Meil mõlemal ei olnud võib-olla seda öeldes täpselt sama põhjus tagakuklas aga lõpptulemus oli sama. Uus töökoht messidel ei käi ja kuuldavasti ei saada eriti tihti ka kusagile komandeeringusse... Ma ei tea, mis sellest aastast nüüd saab. 

Aga, tagasi eelmise nädalavahetuse juurde. C endine firma jätkab nüüd ilma temata messitraditsiooni ning saatis meile kaks külaliskutset. Ega me muidu poleks vist läinud, sest mess ei ole laiemale avalikkusele avatud vaid on mõeldud ainult professionaalidele ning ilmselt seetõttu tuleb ühe sissepääsu eest loovutada ka 70 euri. Kuna üks niisama sisustushuviline nagunii sinna sisse ei saa, siis ma ei saa siin ka suure suuga kuulutada, et mu meelest ikka päris krõbe hind... Aga. Ma olen korra varem seal samuti külalisena käinud, nii et ma tegelikult tean küll- see mess on täiega äge kogemus. Samas on häid messe pealinnas ka tunduvalt odavama piletihinnaga... See selleks. Meil olid kutsed ja me läksime rõõmuga. 

*Taustainfona on ehk oluline ära märkida, et ma pole uues kodus veel kordagi vannis käinud. Rääkimata veel siis seal raamatu lugemisest. Ma tean, et inimesed päriselt ka lõõgastuvad nii (mitte ainult ei lavasta instagrami jaoks pilte) aga... see pole ikka üldse minu teema. Mul kulus umbes kuu- alates maja valmimisest- et sellest aru saada. 
Kuna C-l oli lisaks vanale töökohale ka paar uue töökoha klienti messil, siis tema veetis suure osa ajast nendega. Mis tähendas aga seda, et mul olid vabad käed uudistada omapäi täpselt seda, mida tahan ja niipalju kui jaksan. Lõunat käisime kõik koos söömas ja kuna ma tunnen vana firma töötajaid hästi, siis veetsin minagi nende stand'is natuke aega aga enamjaolt käisin loomulikult ikka uue aasta sisustustrende uudistamas. 

See mess on niiiii niiiiii inspireeriv.

Maison&Objet toimub Pariisi Villepinte messihallis, mille suuruse hoomamist on ainult natuke raske sõnadesse panna. See peaks olema Prantsusmaa suurim ja Euroopa suuruselt kolmas messikeskus. Messikeskus koosneb üheksast suurhallist ja kui ma ütlen, et ma jõudsin käia korra 4ndas, natuke põhjalikumalt 5a ja 5b ja teha põgusa ringi ka 6ndas, siis see võiks sulle ehk natuke aimu anda kogu kupatuse suurusest. Vabalt võiks seal terve nädala hommikust õhtuni kilomeetreid kulutada. 

Ühtekokku oli seekordsel messil u 3000 eksposanti, mis on täpselt nii võimatult suur arv, et üks harilik sisustushuviline oli esimese päeva lõpuks ägeda disaini üleküllusest natuke segamini. Aga hästi rõõmus.

Messil olid esindatud vist absoluutselt kõik, kelle toode kuidagigi märksõna "sisustus" alla kategoriseerub. Alates tapeedi disaineritest, kõikvõimalikest ja võimatutest sisustusaksessuaaride- ja mööblibrändidest, professionaalsete köögitarvikute valmistajatest, kodutekstiilide tootjatest ja koduparfüümide luksusbrändidest kuni Põhjamaadest ja Aasiast pärit väikeste niššitoodete ja käsitöö tegijateni.... 

Ja sinna sekka mahtus muide üks Eesti firma ka. Mis sa arvad, kes? 

Nagu sa arvata võid, on mu telefoni kaamera albumis nüüd ainult umbes mustmiljon insiratsiooni pilti. Et see postitus kilomeetriseks ei veniks, siis jagan täna mõningaid pilte ja homme mõningaid teisi... 
Ja jutu poole tõmban ka täna kokku, et järgmises postituses saaks nähtust võib-olla pikemalt ja konkreetsemalt pajatada. 
 
Bisous

No comments:

Post a Comment