Saturday 16 February 2019

Üle pika aja ehitusejutte

Meil ei ole siin tükk aega suuremaid ega ausalt öeldes ka väiksemaid ehitustöid käsil olnud.
Viimane suurem töö oli vist augustis paigaldatud kamin aga sellest on juba nii ilmatuma pikk aeg möödas, et seda ei mäleta enam keegi. Kui just blogi arhiivi sobrama ei lähe. Pealegi tundub kamin nüüd nii loomuliku osana meie elutoast ja elamisest, et raske on ette kujutada elu enne kaminakütmist.

Järgmisel reedel on aga aeg jälle mööbel kinni katta ja tööriistad välja otsida. Meie kaks ei hakka tegelikult küll midagi tegema. Meie tööriistad jäävad seekord garaaži kappi peituMe usaldame seekordsed tööd neile, kel sedasorti oskused paremini käpas on ja kes loodetavasti oma tööd ka armastuse ja hoolega teevad.

Üks meist on nagunii üldse tööl ja teine peab siis üksi kõikide otsustamistega ja juhendamistega hakkama saama. Ega ta muidu oskab neid mõlemaid üsna hästi ja suhtluskeelgi on vajalikul tasemel suus aga et pool majast kuulub sellele, kes tööl on, siis võiks tema arvamust ju ka kuulda olla. Eks me arutame kõik pähe tulevad detailid ikka enne, kui ma siia üksi juhendama jään, põhjalikult läbi. Ja ega siin midagi ülemõistuse keerulist nagunii pole.
Mu meelest olen ma juba mustmiljon korda jõudnud siin kirjutada sellest, kuidas me igale poole plaate seina tahame panna. Plaadid on ammu ilma välja valitud ja seisavad vist lausa novembri algusest meil kõik keset garaažipõrandat. Võtavad ilmatuma palju ruumi ja on peaaegu kogu aeg jalus ees. No vot, õige varsti enam ei ole. Juhhuuuu.

See plaatimise töö saabki järgmisel reedel (ja ilmselt jätkuna ka laupäeval ja/või esmaspäeval) ette võetud. Kuigi plaaditavad pinnad ei ole suured- enamikes kohtades nii natuke üle ruutmeetri, on neid ikkagi viis erinevat, pluss viis erineva kujuga plaati ja köögis on nikerdamist pistikupesadega, sest neid on jällegi...nii umbes mustmiljon. Nii et ma ei tea. Esimesel korral, kui plaatija töödega tutvumas käis, arvas ta, et kahe pika tööpäevaga peaks hakkama saama. Eks me näe.

C-l on muidugi laupäeval sünnipäev. Kas ja kuidas me siin keset kinni kaetud mööblit pidu saame samal ajal pidada, ei ole täna veel selge.
Aga enne veel kui plaatija saab oma tööd tulla tegema, on meil vaja mõningaid ettevalmistusi teha. 

Köögi tagaseinast on vaja näiteks eemaldada sinna asenduseks kleebitud pestav tapeet. Ja kõik räägivad mulle, et see on mingi ülilihtne töö: teed tapeedi märjaks, ootad veidi ja siis hakkad ühest servast tõmbama ja kogu kupatus tuleb ühes tükis seina küljest lahti, ilma midagi ära rikkumata ja miljoniks tükiks lagunemata. Haaa. Ma tahaks seda näha. Ma olen rohkem kui skpetiline selle kirjelduse osas aga eks me proovime. Kui tapeet maas, eks ma siis jagan kogemust.
Köögi uute plaatide muster on vaja ka enne paika laduda. Meil ei olnud nagunii selle käesoleva nädalavahetusega midagi muud tarka peale hakata.

Ma ei tea, kes see oli, kes lisaks kahele pakile mustritega plaatidele võttis lisaks veel ka ühe ühevärvilise karbi plaate. Eks ma tahtsin oma elu keeruliseks teha, mille muu pärast. Vaata, mustriga plaatide karbis on vist kuus erinevat motiivi, millest tuleb siis üks ilus muster kokku panna. Kuue motiiviga oleks elu lill olnud aga sinna sekka tuleb nüüd siis veel ka see üks ühevärviline plaat sobitada. Ja 7 plaati ei taha kuidagi eriti lihtsalt mu meelest korduma hakata. Või hakkab? Ma ei tea.
Ilmselgelt peab terve seina pikkuses muster hakkama kindlas rütmis korduma, sest muidu mu sisemine Monk läheks kööki vaadates iga kord natuke palju ärevile. Oeh, tapeediga oli asi hoopis palju lihtsam.

Ma mõtlen, et sellest mustrisobitamisest saan ma raudselt eraldi postituse kirjutada.

Täna näed siin mõningaid kilde kõikidest väljavalitud plaatidest aga ma ei ütle, millisesse ruumi mingisugune plaat läheb. Eks mõistata. Töid tehakse vannitoas, tualetis, köögis, majapidamisruumis ja elutoas, kamina taga oleval seinal. Kolm tuba jäävad ainukesena praegu tolmust puutumata.

Kui kõik hästi läheb ja plaadid seinas, näed kindlasti ka enne ja pärast fotosid. Seekord oli mul aegsasti meeles need "enne" fotod ka valmis teha. 
Ilusat laupäeva!
Bisous

No comments:

Post a Comment