Tuesday 28 July 2020

Retsept: Suvikõrvitsa-šokolaadikook


6 inimesele
Valmistusaeg: 25 minutit
Küpsetusaeg 45 minutit

Vaja läheb:
1 keskmise suurusega suvikõrvits (u 200g)
5 cl piima
200 g tumedat küpsetusšokolaadi
80 g jahu
3 muna
80 g suhkrut
1 teelusikatäis kupsetuspulbrit

Eelsoojenda ahi 180 kraadini. 
Murra šokolaad tükkideks ja sulata see kastrulis koos piimaga. Pese suvikõrvits, koori, eemalda seemned ning riivi suurema riiviga ribadeks.
Eraldi kausis vispelda kokku munad, suhkur, jahu ja küpsetuspulber. Lisa segule riivitud suvikõrvits, seejärel sulanud šokolaad ja sega saadud segu hästi segamini.
Kalla segu võiga määritud koogivormi (diameetriga u 20 cm). 
Küpseta kooki 180 kraadises ahjus kõigepelt 10 minutit, seejärel alanda kuumus 160 kraadini ja küpseta veel 30 kuni 40 minutit. 

Koogi küpsust saad kontrollida puutikuga. Kui tikk tuleb koogist puhtalt välja, on kook küpsenud. 
Meil on väikest viisi suvikõrvitsa uputus, sellest ka selline teistmoodi koogiretsept seekord. 
Ausalt, kui sa pole varem suvikõrvitsa-šokolaadkooki proovinud, siis soovitan järgi proovida. See maitseb üllatavalt.... harilikult. Peaaegu nagu üks klassikaline harilik šokolaadkook. Võiks isegi öelda, et kui ei teaks, mis seal sees on, siis vist ei arvakski ära. Juhul, kui sul on soov oma järgmisi külalisi üllatada, siis võid selle koogi küpsetamise ette võtta ja paluda külalistel näiteks ära arvata, mis koogiga tegu on. Ma ei ole kindel, et kõik selle koostisosa ära arvavad. 

Suvikõrvits ei anna iseenesest koogile ise mingit erilist maitset, pigem täidab ta lihtsalt sisu-täite ülesannet ja annab koogile natuke omapärase tekstuuri ja mahlasuse. Ma ei armasta üldse porgandikooki aga seda suvikõrvitsakooki võiks teinekordki veel teha. 

Meil on peenramaal kasvamas sel aastal kolm rohelist ja kolm kollast suvikõrvitsa taime. Ma ei tea, mis mul mõttes oli, kui ma kuus taime maha istustasin. Tahtsin vist turule minna. Igaühel neist kuuest on hetkel u 2-3 suvikõrvitsajuppi küljes. Majapidamisruumis on tallele pandud kaks suvikõrvitsat ja meie tänaseks õhtusöögiks oli... tadaaaa... täidetud suvikõrvitsad riisiga. Mul hakkab kohe varsti suvikõrvitsa küllastus tekkima, nii et ma otsustasin, et nüüd on just täpselt paras aeg igasuguseid huvitavaid retsept hakata katsetama, sest vastasel juhul ei söö ma ilmselt terve järgmise aasta täidetud suvikõrvitsaid. Kuni järgmise suveni nagunii. Järgmisel kevadel peaks keegi mulle meelde tuletama, et näiteks kolmest taimest meile täitsa piisab. 

Head katsetamist! 
Bisous

No comments:

Post a Comment