Saturday 10 October 2020

Vargus koduukse ees

 Kokkupuude elu pahupoolega. 

Selle nädala neljapäeval ootasin ma kullerifirmalt A pakki. Olin tol argipäeval ise tööl nagu ikka aga nad pakuvad kodulehel varianti, et juhul, kui sind kodus pole, võib kuller paki jätta su ukse ette. Mu meelest ilmus see võimalus pärast kevadist koroonakriisi ja ma olen seda sealtpeale väga mitmeid kordi kasutanud. Ma pole küll statistikat teinud aga enamus mu pakke jäetakse vist nüüd niimoodi ukse ette. Ka teiste transpordifirmade poolt ja kunagi pole sellega mingeid probleeme tekkinud. Kuni nüüd neljapäevani. Kuna transpordifirmad liiguvad enamasti sellisel ajal, mil me ise oleme tööl ja ma ei taha naabreid ka pidevalt häirida, siis on see ukse ette jätmise variant äärmiselt mugav olnud. Me ei ela suure tee ääres, siia alla meie maja juurde ei satu kunagi juhuslikke möödajalutajaid, isegi suurel teel ei kohta neid, sest see on linnast välja viiv tee ja pole just eriline jalutamise koht. 

Ma kasutan ilmselt keskmisest inimesest sagedamini netis ostlemise võimalust. Eelkõige seetõttu, et me elame nii väikses kohas, kus valikuvõimalust just suurt pole ja ma otsin tavaliselt ikka kindlaid asju, selliseid, mida ma siit tavaliselt ei leia. Kuna paljud poed pakuvad tasuta kohaletoimetamist, siis on see mingil määral ka ajaline- ja rahaline kokkuhoid. 

Ja nagu ma ütlesin, siis meil ei ole enamasti pakkide kohaletoimetamisega mingeid sekeldusi olnud. Üks ema Eestist saadetud pakk jäi küll rahvusvahelise süsteemi lõksu aga tuli paarinädalase hilinemisega siiski lõpuks täiesti tervelt kohale. Elutoa vaibaga oli ka sekeldusi- väga pikk ootamisaeg, sest see kadus ka kuhugi laoruumi nurka vahepeal ära aga paari kurja telefonikõne tagajärjel jõudis seegi ilusti kohale. Ja rohkem suuri sekeldusi mulle praegu ei meenugi. 

Minu pakk pandi igatahes transpordifirma A poolt ilusti kella 12 ajal ukse ette, lillepoti taha varju. See on alati sama kuller, kes sealt firmast siinkandis pakke kohale toimetab ja ta jätab paki alati sinna samma kohta. Tööl olles nägin netist, et pakk on kohale toimetatud ja jäin tööpäeva lõpuni jäävaid tunde lugema, et saaks siis koju kiirustada pakki avama.  

Kui tööpäeva tunnid olid täis tiksunud ja ma koju jõudsin, ei olnud minu pakki aga mitte kuskil. Ei lillepoti taga ega ees ega üldse mitte kuskil. Kontrollisin netist umbes kolm korda üle- selle järgi oli pakk kohaletoimetatud. Tegin igaks sajaks juhuks ümber maja tiiru- äkki oli ta sel korral paki kuhugi mujale jätnud. Ei midagi. Pakist polnud ei kippu ega kõppu. 

Mina ei teadnud seda, aga C oli tellinud Amazonist midagi ja tema pakk pidi samuti sel samal päeval kohale jõudma. Selle paki tõi kohale kullerifirma B. Kuller, kes C Amazoni paki ukse ette jättis, varastas ära minu paki, mis seal juba ootas. Pani oma paki täpselt! selle sama koha peale, lillepoti taha, kus oli minu pakk olnud. Sa nüüd kindlasti mõtled, et kuidas ma seda kõike nii üsna kindlalt väita saan? Meie naabritüdruk oli sel päeval kodus- koroona tõttu teeb ta nädalas paar päeva kodukontorit- ja ta nägi mõlema kulleri saabumist. Esimest, kes lõuna ajal tõi minu paki ja lahkus tühjade kätega. Ja teist, kes pärastlõunal tõi C paki, jättis selle ukse ette ja lahkus teise pakiga. Minu pakiga. 

Varas. 

Milline jultumus.

Oli suur õnn, et naabritüdruk just tol päeval kodus oli ja kõike toimuvat pealt nägi. Ta oleks võinud ju pärastlõunasel ajal ka üleval korrusel kinniste aknaluukide taga näiteks uinakut teha vms. Ilma temata, oleks meil keeruline kellegi poole näpuga näidata aga nüüd on meil tunnistaja, kes lubas vabalt tulla ütlusi andma, kui meil peaks selleks vajadus tekkima. Thank God naabrivalve eest. Me teeme alati C-ga nalja, kui näeme vahel naabreid kardinate vahelt piilumas, aga sel korral on meil ülimalt hea meel, et keegi piilus. Kedagi varguses süüdistada on ikka tõsine asi ja ilma tõenditeta oleks see lihtsalt vastutustundetu. 

Võtsime neljapäeva õhtul kohe esiteks ühendust Amazoniga, sest Amazon kasutab siin era kulleriteenust. See tähendab, et nende pakid saabuvad mitte mõne laialtlevinud kullerifirma nagu nt TNT või UPS poolt vaid nende pakke toimetavad siin kohale nende poolt palgatud inimesed. See tähendab seda, et teoreetiliselt võiksid nad olla huvitatud, et me nende töötajat politseisse ei anna ja nende pakkide kohaletoimetamise kohta intenetis laimukampaaniat ei alusta. Või midagi muud sellist. 

Juhul, kui me Amazoniga mingit meile sobivat lahendust ei leia, siis läheme esmaspäeval politseisse. Nii hirmus alatu käitumine. Kullerifirma A, kes minu paki kohale toimetas, ei ole ka just väga happy, sest mina helistasin esimese asjana just sinna, minu jaoks olid nemad mu paki ära kaotanud. Alles siis, kui selgus, et naabritüdruk oli kogu asja pealt näinud, võisime me enam-vähem kindlalt väita, et esimesel kullerifirmal ei olnud mu paki kadumisega mingit seost.  

Järgnemiseni....

Bisous

No comments:

Post a Comment