Tuesday 10 November 2020

Teisipäevased mõtteterad ehk random thoughts 24

 Tsau. Mõnusat teisipäeva õhtut sulle!

Prantslaste kalendris on homne kuupäev punane, mis tähendab seda, et meil on täna justkui reede õhtu. Homme on töölt vaba päev ja esimene asi, mis ma täna hommikul tegin, oli homse äratuskella välja lülitamine. Jesss! Unistasime päeval kolleegidega, et igas kuus võiks vähemalt üks selline nädal olla, kus keset töönädalat on üks vaba päev. Nii mõnus oleks! Mõni muidugi ei pea sellisest elukorraldusest üldse unistamagi. Mu naaber töötab koolis mingil administratiivsel ametipostil (mis tähendab seda, et ta ei võta kunagi tööd koju kaasa nagu õpetajad seda paratamatult tegema peavad) ja kuna kolmapäeviti siin kooli pole, siis ongi ta absoluutselt igal nädalal kolmapäeviti kodus. Ja iga seitsme nädala tagant on tal kahenädalane vaheaeg. Pluss kaks kuud suvevaheaega. Nagu mis tööelu see selline on? Me oleme C-ga korduvalt unistanud koolis töötamisest. Ainult selle töögraafiku pärast. 

Liikumispiirangute tõttu ei ole meie vabal päeval kahjuks mitte ühtegi asjalikku või mitteasjalikku plaani. Ei teagi, kas see on nüüd hea või halb. Ilmselt võtame ette mõne keerulisema koogi retsepti ja küpsetame midagi head. Tegelikult oleks meil vaja käsile võtta raamaturiiuli ümberkorraldamine, sest tänu nendele pidevatele piirangutele, täieneb meie raamaturiiul pea iganädalaselt uute raamatutega ja praegune lahendus ei mahuta sinna varsti enam midagi.

Mu lugemispäevikus on samuti tänu kodusele karantiinile eriti tihedalt sissekandeid. Tänaseks on neid isegi nii palju juba kogunenud, et ma olen oma esimese eesmärgi juba täis saanud. Ja kuna aasta lõpuni on veel ju ikka aega, siis otsustasin kiiresti endale uue eesmärgi seada ja vaatan nüüd, kas saan selle ka äkki täidetud. Kes asjaga kursis pole, siis ma olen selle aasta algusest üles märkinud kõik oma läbi loetud raamatud. See nimekiri n̶a̶t̶u̶k̶e̶  täiega inspireerib mind rohkem lugema ja ma võtsin omale seda päevikut alustades eesmärgi aasta lõpuks üks kindel arv raamatuid läbi lugeda. Detsembri lõpus avaldan numbrid ja võib olla ka loetud raamatute nimekirja ja võib olla kirjutan selle põhjal ka mõne raamatusoovituse. Sest mõni loetud raamatutest on päris pärl olnud. 

Ma juba vähemalt korra vist olen maininud, et meil on ebanormaalselt soojad ilmad siiani olnud. Isegi selle siinse laiuskraadi kohta ei olnud selleaastane oktoober ega ole siiani ka november olnud tavapärased. Täna oli 16 kraadi jälle. Ma käin siiani mingi õhemat sorti kevad-suvise jaki või siis lihtsalt paksema kampsuni ja salliga ja nii on täitsa ok. Ainult et ei ole ka. Meil on ikkagi ju kalendris november. Ma tahaks juba ammu lund ja natuke näpistavat külma. Tahaks mantli selga panna aga ei saa, palav hakkab. Ma pole aastaid saanud juba oma ägedaid karvase soojustusega talvesaapaid kanda. Pole lihtsalt külma. Ma tean, mõni teine oleks selliste novembrikuiste temperatuuride üle hiiglama õnnelik aga mina mitte. Ma ilmselgelt pole kliimapõgenik.

Kuidas sinuga lood on? Kas sa oled juba jõululainel?
 Mu insta feed'i ja pinteresti lehele hakkasid päev ! pärast halloween'i ilmuma jõuluteemalised postitused. Ja kuigi mu meelest novembris on ikka veel nõks vara jõulukuusest (olgugi, et need olid enamus flashback'id eelmisele aastale) pilti üles riputada, siis ma natuke nagu tahaksin, et mul oleks ka juba jõulutunnet kuskil meelte tagatoas. Ikkagi mu lemmikpühad aastas ju. Aga sel aastal nii väga kui ma ka ei tahaks, siis ma vist lihtsalt ei luba endal veel jõuludest unistada, sest ma ei tea, mis selleaastatest jõuludest üldse saab. Kas üldse saab jõule? Kus saab? Kellega? Keegi ilmselt praegu ei tea nendele küsimustele vastust. Ja nii me otsustasime C-ga, et jätame kõik jõuludega seotud otsused seekord viimasele minutile. Kingitused, kuuse, reisiplaanid, laualina värvi, magustoiduidee... Kodu kaunistamisega lubasin alustada esimesel detsembril ja seda ma tegelikult isegi juba natuke ootan...

Nende eelnevate mõtetega absoluutselt mittehaakuv pilt aga see novembrikuine päike me elu- ja söögitoas lihtsalt kutsus end jäädvustama. 

Bisous

No comments:

Post a Comment