Tuesday 8 February 2022

Meenutusi eelmise aasta suvisest aiast

 

Ma ei tea, kuidas sinuga lugu on, aga mina ootan nüüd küll juba kevadet. 

Meie selleaastane "talv" on olnud lihtsalt liiga mitu kuud väga halba suusailma, sekka mõned rajumad tormipäevad, uisupäevad ja väga harva ka lumepäevad. Enamuse ajast oleme veetnud mingisuguses hallis, pilvises ja märjas udus, kusjuures siit kõigest 40 km eemal- linnas, kus C tööl käib- on samal ajal olnud piltpostkaardi talvevõlumaa- lumme uppunud metsad, mäed ja suusarajad, päike ja sinine taevas, pisikesed miinuskraadid... Otsisin arvutist üles eelmise aasta suvised aiapildid ja nüüd on igatsus ilusa ilma ja rohelisuse järgi veelgi suurem. Kuigi aknast õue vaadates erilisi märke veel näha pole- vaid ühes tuulevarjulises lillepeenras on esimesed vaprad nartsissid ja tulbid oma ninad välja pistnud aga need on täna ikkagi suht ainsad viited sellele, et loodus võiks varsti tärkama hakata.

Minu kevade ootusest annab alati märku see ootusärev tunne, et tahaks nii väga näpud mullaseks teha. Tunnistan ausalt üles, ma andsin sellele tundele vaba voli ja külisin eelmisel nädalal esimesed seemned külvikasti. Eile tegin kaks kasti juurde. 

Ma tean-tean, et enamike seemnete jaoks on ikkagi veel hullult vara aga mul on plaan sellel aastal igasuguseid lilli proovida ise ette kasvatada ja mõned neist on nii pika idanemisperioodiga, et veebruari algus oli just täpselt õige aeg. Võõrasemad näiteks. Pealegi nägin just hiljuti ühes fb aiagrupis, et mõnel inimesel on mindki huvitavad lilled juba pikeeritud ja näevad täitsa päris taime moodi välja, nii et ma mõtlesin sekundiks isegi, et ma olen vaat et hiljaks jäänud oma veebruari alguse külviga.

Aga ma nende ülejäänud- põhiliselt söödavate taimede seemnete- külvamisega kannatan ikka veel mõned head nädalad. 

Loodetavasti tuleb sel aastal parem (lille)suvi kui eelmine. Eelmisel suvel oli meil üsna napilt päikest ja soojust, nii et ainsad, mis mühinal kasvasid olid kõrvitsalised, sest peaaegu kogu aeg sadas. Kevad ja suve algus olid küll üsna lootusrikkad oma iiriste ja lupiinidega aga edasi särasid ainult sõrmkübarad ja suve lõpus gladioolid. Loodan, et sel aastal tuleb ilusam suvi. 

Ja ehk jõuavad siis siiagi asjad pisut ajakohasemalt. Täna on siin pildigalerii meie eelmise aasta suvisest aiast. Kui palju rohelust! 






 










Bisous

No comments:

Post a Comment