Tuesday 13 September 2022

Suvepuhkus Šotimaal. Jalgrattamatk ümber Katrine järve.

Reisi viimastel päevadel viibisime Trossachs rahvuspargis ning ühel hommikul otsustasime laenutada üsna ebanormaalselt suure summa eest jalgrattad ning tegime Katrine'i järvele ringi peale.

Igasugused turismiatraktsioonid olid üleüldiselt Šotimaal kallimad kui arvasime, keskmine piletihind kuskile lossi või varemetesse oli näiteks u 20-25 euri, sellesama jalgrattalaenutuse eest käisime välja pea 60 euri, 4 h eest. Kuigi paljud muuseumid on suuremates linnades tasuta sissepääsuga, on samas paljud kohad võrreldes Prantsusmaaga me meelest pisut kallimad. Hotellidki, kus ööbisime, olid kohati pigem väga kallid- me ööbisime kokku vist 9 erinevas hotellis ja nende hinnaklass varieerus 70 kuni 300 euroni öö kohta, kusjuures need viimases hinnaklassis hotellid ei õigustanud reaalsuses sugugi kõik oma kallist raha.
Eks reisida saab muidugi igasuguse eelarvega aga meile jäi lõppkokkuvõttes Šotimaast pigem natuke kõrgemate hindadega üldmulje, võrreldes siinse eluga siis.

Jalgrattalaenutuses kuuldud eesootava raja kirjeldus osutus reaalsuses aga hoopis suuremat pingutust nõudvaks ülesandeks, nii et me pidime väga korraliku lõpuspurdi tegema, et rattad õigeks ajaks tagasi anda. 45 km 4 tunniga- ütleme nii, et piltide tegemiseks eriti aega ei jäänud, rääkimata siis mingisugustest puhkepausidest, et rahulikult vaadet imetleda või midagi sellist.

Mõned hetked õnnestus aga siiski mälestuseks kaamerasse püüda:

Järve äärest sõitsime edasi Glasgow'sse, mis jäi meie ringreisi nö viimaseks ametlikuks ööbimiskohaks. Veetsime seal napi päeva- uudistasime üliägedat ülikoolihoonet, käisime transpordimuuseumis ja loomulikult ühes vist riigi kõige värskemas viski tehases, külastasime botaanikaaeda ja jalutasime niisama linna peal ringi ning sõitsime seejärel järgmisel päeval tagasi Edinburgh'i, et veelkord M'i ja U juures ööbida ning nendega veel natuke koos aega veeta, enne kui me puhkusereis läbi saab.

Kuna ma avastasin, et me Glasgow's ei teinudki kaameraga pilte, siis mõtlesin, et jätan selle siinse postituse viimaseks reisipostituseks. Aga kui ma ennist hotellidest hakkasin kirjutama, siis tuli mul mõte, et äkki võiksin neistki ühe kokkuvõtva postituse teha. Koos söögi- ja köögipoolega ehk, sest sel teemal pole ma ka vist kordagi kuskil veel peatunud. Nii et ehk panen järgnevatel päevadel veel ühe viimase postituse kokku ja siis tõmbame küll sellele reisile joone alla.