Wednesday 7 September 2022

Suvepuhkus Šotimaal. Kindlused ja Skye saar.

Urquhart Castle

Ööbisime Loch Nessi kaldal hotellis- õnneks ükski mereelukas meid öösel ei kimbutanud- ning hommikul mõnusalt puhanuna asusime Skye saare poole teele. Esimese peatuseni ei kulunud aga eriti palju aega, giidiraamatu soovituse järgi käisime sealsamas Nessi järve kaldal paikneva kindluse varemetes turnimas.

Eilean Donan Castle

See on väidetavalt Šotimaa kõige pildistatum kindlus. Isegi meie giidiraamatu kaanestaariks oli just seesama Eilean Donan kindlus, mille juures meiegi tegelikult lausa kahel korral peatusime. Esimesel korral olid veidi dramaatilised ilmastikuolud, mistõttu kui me teisel korral sealt mööda sõites päikest vilksamisi nägime, otsustasime teist korda veel peatuda.

Ühes James Bondi filmis (ma ei tea millises, sest ma pole neid kõiki näinud) on MI6 Šotimaa peakorter sealsamas kindluses- see pisike filmidetail ilmselt seletab, miks mõlemal korral oli kindluse parklas võimatu parkimiskohta leida. Sees me ei käinud, sest esiteks pole me kumbki eriti suured Bondi fännid ja teiseks olime me just lõpetanud ühtedes kindluse varemetes turnimise- vaata selle postituse algust- nii, et tolleks päevaks oli meil losside/kindluste kvoot juba täidetud.

Teel Skye saarele, mis giidiraamatu ja kõikide juttude ning piltide järgi oleks pidanud olema kindlasti üks selle reisi tipphetkedest.

Kahjuks ilmataat otsustas aga, et me ei näe sellel saarel põhimõtteliselt mitte kui midagi. Üritasime küll ühte vaatamisväärsust siiski külastada,aga mida kõrgemale mägedes sõitsime, seda hullemaks läksid ilmastikuolud ja tulemuseks jäi see natuke allpool oleval pildil olev vihmast tilkuv turistipaar. See oli me Skye saare ainus elamus.

Kahel päeval, mil me pidime saarel olema, oli kogu loodus tihedasse uduloori mässitud ning vihma kallas ka ikka väga mõnusasti. Tegelikult oligi meil kuni selle hetkeni hullult vedanud, sest seitse päeva jutti ilusat ilma, ei ole just teab mis iganädalane nähtus Šotimaal. Ja kuna pärast saarelt tagasi tulekut, saime kuni reisi lõpuni taaskord ainult ilusat ilma, siis kokkuvõttes pole nagu eriti põhjust nuriseda. Oleksime võinud saada ju ka hoopis vihmasema reisi, nii et ilmataat meid tegelikult ikkagi suht hoidis.

Isegi saarel peab olema vähemalt üks viski tegija.

Mu lemmikuks osutunud gin, loch Nessi veest, millele paar postitust tagasi kiidulaulu laulsin.

Fairy Pools- me ainuke üritus midagigi saarel vaadata ☝ ja selle ürituse tulem 👇

Saarelt tagasi tulles nägime seda kuulsat lossi natuke paremates ilmastikutingimustes ka.