Sunday 30 October 2022

Jalgrattasõidud

 

Ma olen ilmselt juba maininud aga jalgarattasõidud on meil siin sel aastal väga populaarseks saanud. Tegelikult said need sõidud vist alguse juba koroona karantiini ajal, siis kui kodust oli lubatud vaid 1 km kaugusele minna ja kehtisid muudki toredad reeglid, mida nüüd on juba päris kummaline meenutada. Igatahes. 

Üks meist on ainuüksi selleaastasel hooajal sõitnud tänaseks kokku üle 1100 km. See pole mina. See on mu teinepool. Minul pole kilomeetrite lugejat ja olgugi, et ma olen kindlasti sel aastal sõitnud jalgrattaga rohkem kui vist terve eelneva elu kokku, siis nii suurt numbrit mul siiski ette näidata pole. Kui C käib sõitmas ka nädala sees, peale tööd, siis mina olen pigem nädalavahetuse sõitja. Ja tegelikult on neid nädalavahetusi sel kevadel-suvel-sügisel ikka päris palju kokku tulnud, mil me jalgratastega ümbruskonnas seikleme. 

Siin on üli hästi välja arendatud jalgrattateede võrgustik- nii vtt-dele metsas kui linnaratastele linnakeste ja külade vahel, kanali ja järve ümber jne. Selle võrgustiku osa kulgeb otse loomulikult ka meie maja taga metsas, nii et meil on sellega väga lihtne ühineda. Tänaseks on kodu vahetu läheduse teed juba täitsa pähe kulunud. 

Tänast ringi oleme tegelikult suvelgi sõitnud aga ma tahtsin näha, kuidas kanali ümbrus sügisel välja näeb ja ma ei pidanud sugugi pettuma. Kõik need kuldsed lehed rataste all sahisemas.... 

Kuigi pean tunnistama, et meil on siin kalendrit vaadates veel ikkagi natuke ebaharilikult roheline. Ja väga ebaharilikult soe. Terve oktoobrikuu pole kordagi temperatuurid miinusesse langenud ja seetõttu pole kõik puud veel ka lehti langetama hakanud. Terve möödunud kuu kerkisid pea iga päev temperatuurid kahekümne kraadi lähedale. Näiteks sel viimasel nädalal näitas kraadiklaas hommikuti, kui ma tööle läksin, iga päev 13-14 kraadi, mis päeva peale kerkis tavaliselt u 22-24 kraadini. Ja nii absouluutselt iga päev. Sellest eelnev nädal oli peaaegu samasugune. Põhimõtteliselt on terve oktoober olnud nagu harilik juunikuu. Ma pole veel ühtegi sügissaabast karbist välja võtnud. Kõik mantlid on siiani garderoobi tagaosas. 

Ma tean, et uus kuu toob ilmselt palju jahedamad olud, sest see ei saa lihtsalt nii edasi minna ja oehhhh, kui väga ma seda juba ootan.... Aga ma pean tunnistama, et oktoobri lõpuni suveseeliku, jaki ja tennistega ringi käimine on olnud ülilihtne, rääkimata kaminapuude kokkuhoiust ja elektriarve vähenemisest. Ja võimalusest oktoobri viimasel pühapäeval t-särgi väel jalgrattaga sõita- superluks.







Bisous

No comments:

Post a Comment