Wednesday 23 November 2022

Üks teine mess Pariisis- Créations & Savoir-faire

Taaskord veetsime nädalavahetuse pealinnas. Hakkab juba harjumuseks saama. Seekord olin mina laupäeval ühel käsitöö ja DIY messil ning C samal ajal samas messikeskuses mööblimessil, kus ma ka tegelikult korra tiiru tegin ja järgmise aasta mööblitrendid üle vaatasin. 

Põhiliselt läksime seekord aga minu käsitöömessi pärast. Seda korraldab siin Marie Claire'i ajakiri ja see on umbes iga isetegija inspiratsiooni- ja materjalikogumise põhikoht. Messil oli vist umbes 250 eksposanti, mis võrreldes üleeelmise nädalavahetuse 1000 eksposandiga Made in France messil, on muidugi vägagi tagasihoidlik number, aga käsitöömaailma kohta on see ikkagi vägagi arvestatav number. Ja arvestades seda, kui võimatu oli midagi põhjalikumalt ja rahulikult uurida, sest külastajaid oli väga palju ja väga tihedalt, siis ütleks, et igasugune Do It Yourself on siin vägagi moes. 

Kõige populaarsemad tundusidki olevat igasuguseid isetegemise komplektid. Ja justnimelt pakkumise poole pealt- mulle tundus, et iga teine stand müüb mingit DIY komplekti. Saad ise näiteks kodus nahast koti õmmelda- materjal, juhend, kõik vajalikud aksessuaarid on komplektiks kokku pandud. Või heegeldada ise lapsele kaisuka. Või teha mehele kikilipsu. Jne, jne. Kõik täpselt sama süsteemi järgi- luuakse originaalne mudel, pannakse kõik vajalikud materjalid kokku, õpetus kaasa ja muudkui meisterda. 

Messil olid esindatud kõikvõimalikud käsitööd alates õmblemisest ja ise kosmeetika kokku segamisest lõpetades keraamika ja scrapbookinguga. Lisaks korraldati messi raames õpitubasid, neid oli nelja päeva jooksul ligi 500, kus oli võimalik igasuguseid põnevaid tehnikaid ise järgi proovida. Alates tikkimisest ja punchneedle'ist kuni klaasile graveerimiseni. 

Minu silmad panid särama aga kõikvõimalikud lõngad- makramee, kudumine ja heegeldamine on ikka minu teema. Õmblemisega ei ole ma väljaspool tööd tegelenud sellest ajast peale.... kui ma tööd alustasin, ja juba tükk aega on eelkõige heegeldamine olnud põhiliseks hobiks. Ja kuigi ma tulin ka ikka sealt messilt tagasi mõne lõngatoki ja makrameetoorikuga, siis tegelikult oli neist olulisem hoopiski inspiratsiooni ja ideedetulv, mida sellised messid alati pakuvad. Nii kihvt on vaadata asju, mida inimesed ise teevad ja mida oskavad teha. No vaata kasvõi seda ülemist rebast. Imepisikestest paberitükikestest kokku pandud. Kas pole mitte üliäge? 






See meistriteos väärib veel ühte pilti siin galeriis :)
Bisous

No comments:

Post a Comment