Friday 4 January 2019

Aasta 2018

Imeilusat uut aastat, kallis lugeja!
Mul on siiralt hea meel, et leiad ikka ja jälle tee siia blogisse. Aitäh sulle!

Uhiuut aastat alustab siin täna meenutus möödunud aastast.

Jaanuar
Juba viimased kuus aastat algab meie aasta kolmekuningapäeva ja galette de roi'ga. Isegi kui me jõuame vahepeal päeva või kaks tööl käia, on päevad enne seda, vähemalt siin majas, selline pidune-pidžaamane olemine-koristamine, mida me järgmisel aastal alati üpris ähmaselt mäletame.

Aga kolmekuningapäev tähendab seda, et üks meist ronib laua alla (ja see kusjuures pole mingi kirjanduslik liialdus vaid päriselt aset leidev stseen) ning valib, kelle taldrikule parasjagu lahtilõigatav koogitükk maandub. See, kes leiab oma koogitükist pisikese kujukese, selle sülle sajab kogu uue aasta õnn ja ühtlasi pääseb ta nõudepesust. Kuni järgmise päevani.

2018 oli viimane aasta, kui C oli aasta esimesel kuul kõigepealt mitu päeva Frankfurt'is ja siis nädal aega jutti Pariisis messil. See tähendas minu jaoks üksi kodus olemist ja kõikvõimalike suuremate ja väiksemate DIY projektide ettevõtmist. Eelmisel aastal jaanuaris said seetõttu näiteks meie söögilaua toolid endale uhiuue värvikihi.
Veebruar
Aasta teine kuu tundub mulle vahel sama hämar kui jaanuarikuu esimesed päevad. Kui just midagi pööraselt elumuutvat ei juhtu, võiks veebruari enamustel aastatel lihtsalt vahele jätta ja kohe märtsikuusse sammuda. Eelmisel aastal tegime me veebruaris suviseid reisiplaane ja ostsime ära esimesed laevapiletid augustikuiseks puhkusereisiks. Andsime sisse ülejäänud köögimööbli tellimuse ja jäime ootama seda päeva, mil mööblitisler ukse taga kella annab.

Kuu lõpus tähistasime sõpradega C ja Eesti Vabariigi sünnipäeva (okei, võib-olla veebruar ikka ei ole kõige mõttetum kuu). Kuu kõige populaarsemaks postituseks osutus lühike kokkuvõte nädalast. Postitusevorm, mida ma siin ja seal läbi aasta pühapäeviti kasutasin, kui nädala sees kirjutama ei jõudnud või vahepeal millegi erilise tunnistajaks ei sattunud. Vahel ilmusid need pildipostitused ka pealkirja all 7 päeva, 7 pilti  ning olid mitmel kuul populaarseimate lugude hulgas. Kuna mulle endale selline postitamise vorm vahepeal täitsa meeldis, siis on plaan nendega siin ka uuel aastal jätkata.
Märts
Märtsis kirjutasin blogis meie koduga seotud mõtteteradest ja meie käitumis- ning tarbimisharjumustest. Statistikatabeli põhjal oli nendest lugudest hoopiski põnevam aga rosinate ja šokolaadinööpidega kaeraküpsiste retsept.
 C tädi käis esimest korda maja vaatamas ja lumi tuli keset suurt kevadet täiesti ootamatult maha. Nagu ikka oli meil käsil mitu kodu(sisustus)projekti, töötoa laud sai omale täitsa uue kuue ja niipea kui maa enam külmunud polnud, lõime hargi ja labida maasse ning peenramaa rajamine võis alata.

Märtsi viimasel nädalavahetusel korraldasime kesk-prantsusmaal C parimale sõbrale kostümeeritud üllatus-sünnipäevapeo. 25 inimese majutuse-toitmise-meelelahutamise väljamõtlemisele-korraldamisele kulus suur osa märtsikuust aga pidu kukkus välja nii äge, et veel mõned päevad tagasi meenutasid sõbrad seda heldimusega.

Märtsi lõpuks olid tänu põrandaküttele esimesed tomatiseemned oma ninad mullast välja pistnud ja aiaentusiast võis hooaja suure hurrraaaa-ga alanuks kuulutada.
Aprill
Aprillikuud alustasime me pika munadepühade nädalavahetusega Brüsselis, kus saime kokku mu emaga. Ja kuu lõpetasime Hollandi tulbiväljadel, Keukenhoffi lillepargis ja Amsterdamis. Hollandi puhkuse teisest päevast sai ka selle kuu loetuim või õigem oleks küll öelda vaadatuim lugu. Kes selle ilmatuma pika pildipostituse lõppu jõuab, müts maha.
Aasta neljandasse kuusse mahtus mitu kohvri kokku-lahtipakkimist ja hulganisti mahasõidetud kilomeetreid, mis tegi sellest kahtlemata ühe toredaima kuu eelmisest aastast. Reisida on ikka hiiglama vahva.

Reisipiltide vahepeal kirjutasin aprillis ka meie selleaastastest aiaplaanidest ja nüüd kui ma SEDA postitust uuesti lugesin, pean tõdema, et pea kõik neist plaanidest said päriselt ka ära tehtud. Appi, me oleme vahetevahel ikka päris tublid (aiaentusiastid).
Köögiviljaaias sai sel aastal kõikvõimalikku head ja tervislikku kasvatatud. Peenramaa sai omale nii kividest laotud piirde kui kiviplaatidest jalgteed. Hekitaimed said kahes kohas maha istutatud ja majaesise heki kolm hukkunud puud said sügisel ka välja vahetatud. Magnoolia ning pähklipuu on juba kevadest saati tublilt kasvanud.
Maja tagumise seina äärde sai mais rajatud lillepeenar ja sügisel panin sinna igat sorti sibullilli kasvama. Lisaks sai rajatud veel üks lillepeenar, mida me kevadel ei osanud veel unes nähagi. Üks minu suurtest aiaunistustest sai samuti sel aastal teoks- aiakaar, millel ronivad valged ja roosad roosid, leidis oma koha terrassi kõrval, täpselt maja ette viiva jalgtee alguses.
Mai
Mai algas hästi vahva üllatusega, kui meile tulid külla mu onunaine ja tema õde. Umbes täpselt kaks päeva enne seda lõpetasid töömehed maja fassaaditööd.

Ja tead. Midagi muud märkimisväärset möödunud aasta maikuus ei juhtunudki. Kas sa tead, et meie sünnipäevakalendris ei ole mais mitte ühtegi nime. Meil kahepeale ei ole mitte ühtegi lähedast- pereliiget ega sõpra, kellel oleks maikuus sünnipäev. Veider kuu see mai. Aga ta on ka ainuke omataoline.

Maikuu loetuimaks looks oli taaskord üks nädala kokkuvõte.

Juuni
Juunis jõudis kohale meie kauaoodatud ülejäänud köögimööbel. See oli nii suur muudatus, mille tagajärjel tundus meie "neli valget seina kodu" kohe hoobilt hoopis teist nägu. Ühtäkki me ei elanud enam suvaliste mööblitükkide keskel vaid peaaegu juba nagu päris kodus. Ja me ei olnud üldse mitte vähe rõõmsad ja rahul oma loodud planeeringu ja kujundusega. Kõik klappis. Täpselt nii nagu me olime vaimusilmas ette kujutanud ja paberile joonistanud. See oli meie jaoks suur asi.

Köögimööbli postitus oli vaieldamatult ka selle kuu kõige loetuim lugu.

Täna on muide kõik peaagu täpselt nii nagu sellel aastatagusel pildil. Seinale minevad riiulid on siiani tootmises aga on lootust, et need jõuavad juba üsna pea oma kohale. Ja "ajutise lahenduse" tapeedi asemel seina minevad kahhelplaadid ootavad juba tükk aega garaažis. Plaatijat on vaja.
Juuli
Juulis olin rõõmus, et sain aasta vanemaks (ausalt, vanus on vaid number passis ja kes muud väidab, see vaatab liiga tihti oma passi). Minu sünnipäeva paiku käisid mul külas mu kallid sõbrad Eestist ja kuu lõpus olime juba Norras. Meie kolmenädalane suvepuhkus oli just alguse saanud ja Norra fjordid olid meid esimesest silmapilgust ära võlunud.
August
Pea terve augustikuu olime puhkusel. Sõitsime ringi Norras, Rootsis ja Eestis ning blogis midagi muud peale reisijuttude ja kilomeetripikkuste pildipostituste ei ilmunudki.
Järgmisel päeval pärast puhkuselt tagasi jõudmist seisid ukse taga kaminapaigaldusfirma töömehed koos järjekordse sisustuselemendiga- Norra firma Jotul kaminaga. Läks aega kaks liiga sooja kuud, enne kui me saime kaminas esimest korda tule läita.

Tänaseks on kaminast saanud midagi hoopis funksionaalsemat kui pelgalt sisustuselement. Me pole sellel sügis-talvel tänaseni põrandakütet ega tubades olevaid radiaatorid sisse lülitanud ja vastupidiselt mu ema fantaasiale, ei istu me hammaste plõgisedes diivanil ega soojenda külmunud sõrmeotsi küünlaleegi paistel. Kamin on siiani igati eeskujulikult sooja andnud ja see oli eelmise aasta vist parim ost.
September
Septembris ilmusid siin riburadapidi veel puhkusereisikirjad ja kui need olid otsa saanud, siis käisime me ühel ilusal nädalavahetusel pisilennukiga lendamas ja oma kodust aerofotosid tegemas. See oli mul esimene kord elus nii pisikeses lennukis ja veel kaaspiloodi toolil istuda.

C alustas septembris tööd uues kohas ja see tõi kaasa pisikesed muutused meie argipäevade rutiinis. Uus töökoht asub eelmisest kaugemal, mistõttu kulub tööle minekuks-tulekuks rohkem aega ja raha. Ametikoht on vastutusrikkam, mistõttu on tööpäevad pikemad ja võib-olla on murekorts otsaesisel õige pisut märgatavam. Nädalapikkused messid jaanuaris ja septembris on asendunud paaripäevaste reisidega klientide juurde. Restoranilõunate asemel tuleb igal õhtul kodus järgmise päeva lõuna kaasa pakkida. Aga töö on vähemalt sama huvitav ja väljakutseterohke kui varasemalt. Suurfirma on asendunud minikollektiiviga. Uus ülemus on lahke ja kollegid on toredad. Ja C on rahul.

Septembris loeti blogis enim meie mustmiljonist pooleli olevast kodusisustusprojektist, millest kirjutasin selles postituses SIIN.
Oktoober
Erinevalt maikuust tähistasime me oktoobris mitmeid sünnipäevi ja kui me just parasjagu torti ei söönud, siis müttasime aias.
Istutasime kahte erinevasse kohta heki ja terrassi äärde miskid õitsevad põõsad. Hollandist tellitud sibullilled said kahte lillepeenrasse maha pandud ja kuu lõpus veel ka kotitäis sõbranna antud iiriseid neile seltsiks. Maasikapeenra kolisin köögiviljapeenra kõrvale ja tühjaks jäänud mullahunnikule külisin muruseemet.

Ma tegin oktoobris ühe meenutuse meie suvisest puhkusereisist- sellest, kuidas me L-i ja R-iga Prangli saarel käisime ja see oli ka selle kuu loetuim lugu.

Home improvements'i kategooria all ilmunud üks teine lugu rääkis aga hoopiski sellest, kuidas meie majaesine sai oktoobris endale ilusa plaaditud teeraja ja sellega hoobilt viimistletuma väljanägemise.
November
November oli aasta vaikseim kuu, sest saatsin viimsele teekonnale oma kalli vanaisa.
Detsember
Meie aasta viimane kuu oli täis jõulutunnet ja meisterdamisi. Me veetsime jõulupühad kahekesi kuuse all kingitusi vahetades ning aastavahetuse suure sõprade seltskonnaga meie juures süüa tehes ja seltskonnamänge mängides. Jõulukuul otsiti siit blogist kõige sagedamini, mida kirjutada jõulukaartidele ning prooviti meisterdada maailma lihtsamaid jõulukuule.